St. Croix....vervolg cruise - Reisverslag uit Saint Croix, Amerikaanse maagdeneilanden van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu St. Croix....vervolg cruise - Reisverslag uit Saint Croix, Amerikaanse maagdeneilanden van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

St. Croix....vervolg cruise

Door: Tjeerd (jaja)

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

08 Februari 2011 | Amerikaanse maagdeneilanden, Saint Croix

Daar ben ik weer eens een keer! Voor ons gevoel is het alweer een hele tijd geleden (vorig jaar) dat we op vakantie zijn geweest, en ja….. ik ben ook mee geweest. Waar waren we gebleven, aankomst op boot hebben we gehad.

Ik geloof dat Judith onze hut min of meer al beschreven. Dat was wel even behelpen. Met 4 grote koffers en een kinderwagen. De kinderwagen lieten we dan ook opgeklapt op de gang staan. Gelijk een herkenningspunt. Voor Suze was er een bed uit het plafond getoverd. Het leek ons allebei niet zo’n goed idee om die draaikont daar te laten slapen. Uiteindelijk wilde ze zelf op de bank. Hier paste ze ook niet zo goed op, maar ja. Sliep ze naast Jurre, met al de gevolgen van dien. Natuurlijk een hoop gegein en gekeet. Uiteindelijk gingen ze beiden lief slapen en ik denk dat Judith en ik nog wel een afzakkertje op ons balkon(netje) hebben gedronken. Hoe laat wij erin lagen weet ik niet, en dat ligt deze keer aan het feit dat het zo lang geleden is.

Zondagmorgen 28 november 2010 ongetwijfeld allemaal op tijd wakker. Het eerste land dat we aan zouden doen was St. Croix. Ik geloof dat we er zo’n beetje waren toen we wakker waren. Echt een leuke ervaring om nu eens aan de andere kant te zitten, dwz op de boot. We zien zoveel grote cruiseschepen voorbij varen. Tot 09.30 uur konden we ontbijten.

Naar Deck 10 voor het ontbijtbuffet. Tafeltje gezocht. Judith ging met de kindjes eten halen. Waw……wat veel en lekker. Ik ben niet zo’n viseter, maar iedere morgen heb ik wel broodjes met roomboter en gerookte zalm op, heerlijk. Je kan het zo gek niet bedenken of het was er (bij wijze van…). Judith en ik goed gegeten, Suze en Jurre vonden alles natuurlijk veel te spannend. Na het ontbijt nog even terug naar de kamer, spullen pakken en van boord.

Op Deck 1 moesten we telkens van en aan boord, daar was de securitycheck. Oja, nu ik daar over typ. We vonden nog een briefje op de kamerdeur, waarop stond dat we ons moesten melden bij dezelfde check omdat er “iets” in onze koffers gevonden was. Wat kon dat nu zijn? Uiteindelijk viel het kwartje en bedacht ik me dat ik mij Leatherman had meegenomen en dat ze die in de scan wel eens gezien konden hebben. De koffers waren niet opengemaakt en we hadden ze allemaal. Uiteindelijk netjes naar de security geweest met het briefje. Na wat geklets en natuurlijk volop begrip tonen, mocht ik mijn mes/tool gewoon houden, omdat ze me zo eerlijk vonden.

Van boord af en St. Croix op. We hadden er beiden een beetje een vreemd gevoel. Nergens leven te bekennen, behalve toeristen van de boot dan en wat kraampjes met “toeristentroep” ed. Verder niets te beleven. Het voelde voor ons een beetje als een spookstad. De naam van de haven waar we aanmeerden (of is aanzeeën ook een woord?) weet ik echt niet meer. Ik hoor net dat het Frederiksted (voormalig Deense kolonie) is. We hebben een rondje gelopen. We hadden de Mutsy kinderwagen mee voor Jurre en wie zat er uiteindelijk bijna heel de tijd in….. En Judith Jurre maar dragen, omdat hij niet wil dat ik dat doe, en dat met haar nog steeds zere arm.

Natuurlijk wilden we ook deze vakantie van alle bezochte landen een vlag bemachtigen. Na wat rondgevraag en natuurlijk een paar keer 0 op het rekest gekregen te hebben, uiteindelijk de vlag van St. Croix. Ik kan me zo niet herinneren hoe hij eruit ziet. Na een paar uurtjes terug naar de boot, omdat we het nog steeds niet zo’n waw-land vonden.

Lunch, wederom op Deck 10 in een buffetvorm. Wederom heerlijk en van friet, pizza, brood, pasta tot hamburgers. Voor elk wat wils. Ongetwijfeld zullen Judith en ik toen een lichte alcoholische versnapering genuttigd hebben, we moesten immers ons Beveragepackage eruit halen. Voor we deze geboekt hadden hadden we zo’n beetje uitgerekend wat we dan moesten verdrinken om er voordeel van te hebben. Ik kan je nu zeggen dat het ons gelukt is. Om een beetje een idee van de prijzen te geven, een biertje 5usd en goedkoopste wijn 8 usd. Voor Suze en Jurre hadden we (natuurlijk) niet zo’n pakket. Bleek ook helemaal niet nodig te zijn. Heel de dag was er op verschillende plaatsen koffie/thee, water en een paar aanmaaklimonades te krijgen, welke voor iedereen gratis waren. Suze en Jurre vonden allebei de limonade lekker, dus dat was mooi. Bij het verlaten van de boot kon je op vertoon van je packagekaart ook nog flessen water meenemen, makkelijk. Bij terugkomst bij de boot stond er een standje, waar ipv de warme doekjes bij de Chinees, koude doekjes werden uitgedeeld. Tevens stond ook hier limonade en water. Ook stand er altijd een mannetje met antibacterieel spul voor je handen, om geen rare gedoetjes mee aan boord te nemen. Hygiëne is natuurlijk belangrijk aan boord. Weer door de scan. Wij geluk, met de kinderwagen mochten we, althans een van ons 2 met de kindjes langs de rij, omdat de kinderwagen niet door het poortje kon. Er werd altijd goed gecontroleerd volgens mij.

Na de lunch hebben we met z’n allen gezwommen, in het buitenzwembad op (ook) Deck 10. Er was zelfs een Family jacuzzi, waar je met kinderen tot 16 jaar in mocht. Het water was veel en veel te warm. Geef onze eigen Jacuzzi dan maar. Na het zwemmen slapen. Ikke volgens mij ook. Ik had immers ook vakantie en ik vind het heerlijk s middags eventjes te gaan liggen. Jaja ik ben ook geen 30 meer en tropenjaren tellen dubbel, haha.

’s Avond eten in de grote eetzaal op Deck 4. Het was een formeel diner. Ik was de enige man zonder pak en stropdas! Ik mocht gelukkig toch de eetzaal betreden. Tijdens het eten zijn we nog op de foto gezet. Het eten was heerlijk! Wij geluk dat we gewoon van alles 4 mochten bestellen, wat we dus ook deden!

Om 20.15 uur zijn we naar het Celebrity Theatre gegaan, alwaar we werden ontvangen met Champagne. De kapitein sprak ons toe en stelde “zijn” bemanning aan ons voor. Het viel ons op dat er veel (Oost) Europeanen, Turken en Grieken aan boord werken. Zijn halve Crew bestond uit Grieken. Na de toespraak volgde er een soort van Theatershow. Vooral Suze en Jurre vonden dit dansen en zingen geweldig. Suze zag zichzelf al helemaal staan…… Ze heeft dan ook de halve vakantie (van de) pasjes nagedaan.

Rond 22.30 uur (!!! Echt een uitzondering voor ons) naar kamer. Gauw douchen en naar bed. Door het geschommel van de boot viel Suze in de douche. Gelukkig niet zo erg als Jurre hier gevallen was. Judith vroeg aan haar: “waar doet het zeer”, waarop ze “overal mama!” zei.

Wederom gegein van die twee voordat ze in slaap vielen.

  • 09 Februari 2011 - 07:33

    :

    He he eindelijk weer eens een verhaaltje van die Tjeerd. Heeft wel lang geduurd, maar ja, van zo'n reisje valt ook weinig te vertellen. Ne hoor ik ben HELEMAAL niet jaloers, ............ nou een klein beetje dan, ...............of eigenlijk wel heel veel. Misschien dat ik binnenkort ook eens zo'n verhaaltje kan gaan schrijven, wie zal het zeggen.
    Enne ik zie dat ik tante Cornelia weer eens een keertje voor ben met reageren. Da's ook de 1e keer dit jaar ;)
    Groetjes uit Reusel en blijf schrijven, het lezen brengt ons hier de winter door!!!
    Hé grapjas, ik mail je nog, want over de telefoon kon ik maandag niet alles zeggen.

  • 09 Februari 2011 - 07:42

    Khalid:

    Leatherman? David Leatherman?

  • 09 Februari 2011 - 08:21

    Tante Cornelia:

    Ja. ik kan niet altijd de eerste zijn. Is voor later ook leuker dan is het niet zo voorspelbaar.
    Hoe meer ik over jullie reis lees, hoe meer zin ik krijg om ook nog eens zo'n reis te maken maar dan moeten we eerst goed gaan sparen. Wonen er echt geen mensen op St. Croix of zijn ze gewoon ergens anders?

  • 10 Februari 2011 - 09:35

    Carol:

    't is inderdaad erg rustig daar, is misschien toch ook wel lekker? heeft misschien toch ook wel z'n charme? 'kweetnie. hoe dan ook: mooie plaatjes en geniet vooral van al het moois dat je ziet. ik hoop dat ook wij zulke mooie foto's maken deze zomer. groeten uit Beda, Carol.

  • 12 Februari 2011 - 19:15

    Peter Van Den Hout:

    Nou luitjes. Weer eens een berichtje van mij. Ben nogal druk met de studie en het werk de laatste tijd. Judith. Allereerst nog gefeliciteerd met je 40e. Je weet wat ze zeggen. "Het leven begint bij 40", dus er staat je nog heel wat moois te wachten. De bijbehorende 3 zoenen hou je trouwens van me tegoed.
    Ik moet zeggen. De foto's bekijkend en het vehaaltje lezend, ziet het er allemaal erg mooi uit, en ik ben net als Orne "HELEMAAL niet jaloers". uhuh Niet zo handig van die leatherman trouwens Tjeerd. Zou toch zonde zijn als je die kwijt zou zijn. Is mij trouwens ook wel eens overkomen, maar dan op een Schotse luchthaven. Mocht hem ook houden, maar moest hem wel apart weer inchecken. Maar ja, je moet toch ergens de (bier)flesjes mee openmaken als je kampeert in de bergen. Over kamperen gesproken: Dit jaar wordt het weer gewoon kamperen (in Kroatie) vrees ik, want voor SXM hebben we een "cash flow problem" vrees ik. Is wel jammer, want ik had graag je huisbar nog eens geplunderd, ha ha ha. Er komen wel allerlei uitvragen voorbij, ook voor een kortere periode, maar ik moet ze allemaal aan mijn neus voorbij laten gaan. Doet best wel zeer.! Van Els en de kids zou ik nog wel mogen voor een paar maanden, maar met de OLLR studie lukt dat echt niet. Maar ja. Dat eiland daarzo loopt of drijft niet weg. Nou het gaat jullie goed, groeten ook aan Suze en Jurre, en vergeet niet aan te wippen als je een keer in NL bent.
    Groeten Peter

  • 02 Maart 2011 - 01:38

    Frank:

    Heb jij weer altijd gereedschap meenemen oud Hollandse klusser

  • 02 Maart 2011 - 01:38

    Frank:

    Heb jij weer altijd gereedschap meenemen oud Hollandse klusser

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Amerikaanse maagdeneilanden, Saint Croix

Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

jaha, de foto laten we zo, zo gingen we per slot van rekening weg in 2009! Maar neemt niet weg dat we nou wel mooi met ons 5jes zijn!

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 404612

Voorgaande reizen:

08 September 2009 - 01 Juli 2015

St. Maarten

15 December 2012 - 24 December 2012

Jamaica, no problem man.

01 Juli 2011 - 09 Juli 2011

Tortola, Anegada en Virgin Gorda

26 November 2010 - 10 December 2010

San Juan , Puerto Rico

28 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Curaçao "gratis"....

09 September 2010 - 09 September 2010

Saba

01 Juni 2010 - 06 Juni 2010

CURACAO

Landen bezocht: