Kerstuitvoering bij Suze's school - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu Kerstuitvoering bij Suze's school - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

Kerstuitvoering bij Suze's school

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

24 December 2011 | Anguilla, Anguilla

14 December was de laatste schooldag voor Suze dit jaar.
De oudere klassen hadden om half 9 uitvoering, Suze om 10 uur, en daarna lunch. Ik was eerder gegaan om Tjeu te kunnen voeden en dat ging prima, alleen tegelijkertijd foto’s maken werd wat lastiger, en Suze stond tuurlijk net zo dat ik er niet goed kon zien. Maar een mam heeft foto’s gemaakt voor me.

Deze keer was ik er binnen tien minuten WOW GEEN FILE CA< DE WEG IS ZOVER KLAAR VOOR HET TOURISTENSEIZOEN EN DAT SCHEELT ME DUS MINSTENS 3 UUR PER DAG!!!!!

De directrice kondigde aan dat ze foto’s hadden gemaakt voor en van Unicef, of er ouders waren die er bezwaar tegen zouden hebben wanneer die eventueel gebruikt zouden worden voor Unicef? Nou nee lijkt me, dat zo vet zijn zeg….maar goed, dat horen we nog.

We kregen een programma’tje, eerst het volksliedvan SXM. Daar is een hoop over te doen tegenwoordig. Het is geen officieel volkslied blijkbaar,of liever, SXM is een eigen land nu nietwaar? en de regering heeft een wedstrijd uitgeschreven voor wie er 1 kan componeren, met tekst, voor veel geld. Dit tot ergernis van bijna het hele eiland, iedereen kent dit lied, mensen zijn er mee opgegroeid, en bovendien viel iedereen over het belachelijke te winnen bedrag; of daar niks beters mee gedaan kan worden??? De krant stond er lnag vol van. Mwwwahhh, hier???
Kheb wel een lijstje voor ze….

Een dansvoorstelling en toen Suzes klas, ze zongen “we are the world”, zo leuk! De andere klas zong Don’t worry, “bout a thing, ‘cause every little thing, sgonna be allright. Hoor je hier minstens 3 keer per dag haha.

Met zijn allen nog twee kerstliedjes en dat was het alweer, maar oh zo leuk.
Daarna ik kletsen met mamma’s en Suze spelen op the monkey barr. Jawel, ze stapelen gewoon krukjes die kleintjes en dan kunnen ze der ook bij…. De lunch bestond uit veel chips en cake, drinken en rauwkost en pizzas! Harstikke leuk allemaal, ik heb er reuze van genoten en Suze ook.

Geen kadootjes hier, aan de kerstboom op school hingen namen met leeftijd en met wensen , voor kinderen van het weeshuis hier. Je kon een naam pakken en daar een cadeau voor kopen, inpakken en door je kind, met de versiering met naam op het cadeau, onder de boom laten leggen.
Wij hadden Natasja van anderhalf en Suze en Jurre hadden een hele mooie dure pop voor der uitgezocht met Tjeerd. Suze was er vol van, vooral dat er kinderen zijn zonder ouders, en zonder spullen….
De dinsdag ervoor is alles opgehaald voor die kinderen, samen met spullen die ze inzamelden, grote bak voor gebruikt goed speelgoed, waar we ook een grote tas vol in hebben gezet, en een grote bak voor eten en drinken, pff vergeten.
Mooi hoor om het die kleintjes al zo bij te brengen het delen en nadenken over een ander, vond het heel bijzonder, en zeg ik, vooral hoe Suze en de rest daar mee omgaan en over nadenken.

Ikzelf probeer in het nieuwe jaar ook wat meer te doen voor school en alles er om heen, heb me dit jaar September aangemeld voor de PTA, ouders/leraren groep, die dus van alles en nog wat regelen, van fundraising tot en met de feestversiering voor weet ik veel wat. Braaf elke keer mee vergaderd, en nou mocht ik woensdagavond mee, secret Santa, lootjes getrokken en uitpakken en wat drinken ’s avonds in Cupecoy. Daar was het heel mooi versierd en een bandje dus geweldige omgeving. En met miss Shelly meegereden, de directrice ja, woont hier vlakbij, zo’n leuk mens. T was echt gezellig en heb echt gelachen, wat een gezellig stelletje, Frans, ik , lokaal, half Duits-Engels, Amerikaans, Indisch.. en allemaal aan de borrel haha!!!!

Luister naar het korte stukje video en geniet van de kerst allemaal!!!!!

• 24 December 2011 - 08:17

Tante Cornelia:

Zo zie je maar, kerst vieren ze op alle scholen anders. Suze heeft wel lekker lang vakantie zo te horen. Hier is de kerstvakantie ook begonnen.
    Groetjes!

• 24 December 2011 - 11:13

Wendy:

Jullie ook een hele fijne gezellige kerst! Hier is de kerstvakantie ook begonnen. 2 weken lang niet vroeg uit bed met dit weer. Heerlijk vooruitzicht...ik heb nml ook vakantie :)

• 24 December 2011 - 12:08

Edith:

een fijne kerst toegewenst en een gelukkig 2012!!