Mega Moederdag! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu Mega Moederdag! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

Mega Moederdag!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

20 Mei 2012 | Curaçao, Willemstad

5 Mei hadden we het eerste “echte”verjaardagsfeestje waar Suze voor was uitgenodigd. En jeu, we mochten allemaal mee, was van Stefany, die hier ietsje lager woont dus dat was mooi makkelijk. Heel gezellig geslaagd feestje, en de volgende dag hadden we er weer eentje, van Diego.
Dat zou op het strand zijn, maar door slechte weer werd dat ook hier in Pelican gevierd, alweer thuiswedstrijd! Zo ontmoet je ineens een hoop mensen, sommigen wel bekend van gezicht, anderen niet, de kinderen kennen veel meer kinderen dan wij weten, haha.

Dinsdags met Jurre naar de dierentuin geweest, hij genoot van alles vertellen en laten zien aan Tjeu, en eerst nog even in Guana Bay rondgereden….
10 Mei ben ik tegen de avond, naar een huis wezen kijken hier in Pelican, alleen ja. Twas niet je van het zeg maar, sja, alles valt hier tegen als je ons huis en uitzicht nu kent….

De 11e mocht Jurre gaan oefenen op de Montessori, tot half 1. Allebei hetzelfde rode shirt aan, Suze stond het meteen af; “ja super Jurre, then we are the same!!!” en Jurre vond het reuze spannend, mokte toch net wel met het naar binnen gaan, maar bleek het heel leuk te vinden.
Zo leuk dat Miss Shelly me onderschepte net voor half 1; “go go go, He’s having a great time, go get a nice lunch for yourself!”, hoe lief, nou ok, hoewel ik heel graag Jurre wilde zien, dat heb ik maar gedaan, lekker bij café at the bay salade met garnalen en een glaasje wijn. Tjeu zijn eerste Nijntjeskoekje (pak a 10 dollar,…poeh) dus die had het ook jammie.

Half 3 halen, helemaal geweldig vond ie het, alleen nu Suze in tranen, die had nog dansles, en die wilde helemaal niet meer blijven….. na veel gepraat en geknuffel ging dat wel, en pappa heeft haar om 4 uur gehaald. Die had een afscheidsfeestje beneden ’s avonds, heel gezellig geweest!

En toen was het moederdag!

“its mothersday” zongen ze alle twee de hele dag: “you can do what you want mom, this is YOUR day” zei Suze. “Yep mom, totally your day”, zei Jurre er telkens achteraan, gg gg.

Wow!
Zelfgebakken broodjes en “plekbollen”, rode rozen, een drinkbeker met tekening in de rand van Suze, Jurre had op zijn eigen school een bakje met zand gemaakt met daarin allemaal bloemen op stokjes. En op de school van Suze een soort mapje waar zijn foto nog in moest (waren ze vergeten te zeggen haha foei Shelly). Je kent het wel, reuze trotse gezichten, prachtig. en de hele dag regende het heel veel kusjes!

Zaterdags waren we in Phb geweest met zijn allen, nadat we eerst naar het huis waren wezen kijken. Daar een ketting gekocht, en Tjeerd kocht er één voor Suze die kreeg ze met moederdag van Lisa, prachtig vond ze dat! Op naar boven, hup in de jacuzzi, Tjeu in de maxi cosi, die mag kijken, we doen hem niet in dat water met al die chemicaliën.

Lekker weer van alles snoepen en doen en gaan middagdutten, ik wilde niet koken nee, en ook niet naar de buccaneer.
Karakter, ja, het mocht van de familie. Jeu!!! We waren er na 5en, op een picknick bank op het strand, Tjeu lag al zo in het zand natuurlijk, en Suze en Jurre zagen na 3 tellen al bekenden, helemaal blij.
Wij eten besteld en jammie gesmaakt, Jurre haalde een nat pak met Nadja ( nat-ja), maar goed dat ik droge kleren voor alle drie bij me had, en hij kreeg haar zonnebril. Dat was kaasje, net een Duitse krimi polizist, haha. Na niet lang zat “onze’ picknick” bank vol, die waren er allemaal al de hele dag, wat wel te merken was aan de babbels!.........
We gingen later dan bedacht weer naar huis,verrassend nietwaar? Hoofdbrekers niet helemaal vergeten, maar wel even kunnen ventileren met anderen, waar je op zich niks aan hebt, maar je bent het wel even kwijt.

Wat een mooie moederdag, dankjewel lieve Tjeerd Tjeu Jurre en Suze, mijn mega schatten! Dankje wel mam, zonder jou zou ik niet zijn wie ik nu ben!

• 20 Mei 2012 - 17:06

Tante Cornelia:

Wat een prachtige moederdagkado's, Judith. Ze hebben je goed verwend.
    Leuk, die Jurre met zijn grote zonnebril.
    Ben benieuwd hoe Jurre het zal doen op school. Aan de verhalen van Suze te horen lijkt het me een heel leuke school.

• 21 Mei 2012 - 02:12

Tjeerd:

zo....dat wordt weer overwerken. Kan Shelly makkelijk zeggen, ga maar lunchen. Het is je gegunt schat! Gelukkig vond je het leuk en wij ook!

• 21 Mei 2012 - 07:15

Carol:

ha lieverds, fijn dat je zo'n leuke moederdag gehad hebt! leuke foto's alweer, ik ben er altijd erg blij mee. kus, Carol

• 22 Mei 2012 - 20:54

Maaike:

Superfoto's, hier ook verwend, wel een uur moeten zoeken naar kadootje van mick, had mijntje iets te goed verstopt......tot gauw weer, xxxxxxxxxxx