Naar het zuiden. - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu Naar het zuiden. - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

Naar het zuiden.

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

02 April 2011 | Puerto Rico, San Juan

9 december, 2010
Alweer een zalig ontbijt, met extra pap voor pap.
Sleep prop ready go.
Via allerlei binnenwegen naar de zuidkant van Puerto Rico gereden. Het landschap veranderd de hele tijd, bergen, glooiingen, bossen, velden bergen en zovoorts. Het enige dat er telkens is is groen groen groen. Aan de binnenzijde bergen, en aan de buitenkant de zee. Kan niet beter. Prachtige route voorbij Humacao, grote drukke stad, helemaal naar Maunabo. Het stond aangegeven als scenic –route, en dat was het ook. Je moet maar naar de foto’s kijken, maar dan heb je nog geen idee hoe mooi het daar is. We zijn onderweg een keer gestopt om wat te drinken en werden aangeraden de vuurtoren te bezoeken. Daar kon je niet komen, wel langs piepklein vissersstrandje beneden de rots. Jammer van de troep, voor de rest was het een plaatje. Via de andere kant van de bergen (binnenland naar zuiden gereden) langs de kust dus, terug naar het noorden. Strandje in the middle of nowhere aangedaan. Prachtig mooi, maar erg ruig water. We hoorden later dat er normaal overal meer strand is. En nu was het water er zo, ploemp, ineens. Tjeerd met de kinderen kokosnoten en tjes het water ingooien natuurlijk, en dan wachten tot het terug komt. Alweer van dat zwarte zand dus we zagen der weer lekker uit later,…nee dan die witte dodge. Wat een bak trouwens hè?
Ikke druk met foto’s maken en opletten dat er niemand het water in schoot, je had er ook grote geulen, waar de zee sterk doorheen denderde, beetje link.
En jawel, terug douchen klooien en op naar L’ésperanza, helaas voor de laatste keer. Jammie aan de Margarita, en jammie lekker bbc visje en de rest. De paarden kletterden weer voorbij en helaas komt aan zo’n avond een eind. Kinderen weer grappen over het donker , ze gingen slapen en ik ging de koffers inpakken, morgen weer naar huis. Zucht. De rest van de avond buiten zitten kletsen en drinken, je kwam bijna niet boven het kokkiiiiiee kokkieeee uit....

• 03 April 2011 - 16:58

Tante Cornelia:

Hee Judith.
    Als ik het goed begrijp is dit het einde van jullie reisverslag maar gelukkig staat de volgende vakantie al weer voor de deur. Het zal wel een heel ander soort vakantie worden.
    Wij hebben nog geen plannen voor een vakantie maar dat kan snel veranderen. We zitten niet aan schoolvakanties vast dus we kunnen a la minute bekijken hoe of wat.
    Heel veel groetjes.

• 04 April 2011 - 14:30

Wil Van De Pas:

Tjeerd en Judith. Ik neem aan dat dit het laatste verslag is en daarom wil ik jullie hartelijk danken voor de prachtige reis die ik met jullie gemaakt heb. Zo'n uitgebreid verslag met schitterende foto's, ik hoef zelf niet meer te gaan ( deed ik toch al niet ) Susse en Jurre hebben al ontzettend veel gezien,alleen jammer dat ze dit nog niet begrijpen en in zich opnemen, maar wie weet gaan jullie nog eens terug, maar nu eerst naar 'n kikkerlandje. Ik ben toch blij dat ik in dit kikkerlandje woon , aangezien het op veel plaatsen niet zo rooskleurig is. De hartelijke groeten en tot ziens in Holland.

• 05 April 2011 - 08:18

Carol:

sprakeloos gewoon ,wat een mooie vakantie is dat geweest! geweldige foto's waar ik erg van genoten heb. groeten uit Breda!