decisions and devisions - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu decisions and devisions - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

decisions and devisions

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

18 Mei 2012 | Anguilla, Anguilla

Wat doe je als je allemaal niet lekker bent? Dan maar even naar de zee beneden, effe uitwaaien.

En es een keertje een beetje rondrijden, andere buurtjes, huizenjacht? We zitten in een heel vervelend en lastig parket waar we niets aan kunnen doen, maar we hebben het wel weer lekker aan onze broek hangen.

In elk geval zagen we koeien op de weg, ontsnapt vanaf de Franse kant, vonden we eindelijk de plek tussen Diamond Hill en Almond grove waar ze de schoolbussen verstoppen als ze niet gebruikt worden, heb ik me weer es voor de zoveelste keer verbaast hoe achterlijk veel autowrakken hier echt o-ve-ral links en rechts staan weg te kwijnen, en belden we onderweg Pineapple Pete om op de terug weg eten af te halen..

En toen gingen ze weer naar school, en nu moest ik weer mee van Suze want ze deed “divisions”, en daar had ze het al heel der ziek zijn over dat ik dat ook moest komen leren op school.
Dus mom weer een “lesson”, deze keer “delen” dus. Zelfde soort schriftje, let op, deelteken heeft ook een streepje, mm, of is dat in Nl tegenwoordig ook zo? Ik heb geen idee. Zelfde plankje, kraaltjes en pionnetjes, maar andere manier van doen.
Dat ze 12 gedeeld door 3 kon doen op dat ding kon ik nog volgen, howel ik dat al heel wat vind voor een 4 jarige. Maar, 27 delen door 7? Miss Nicole kwam binnenwandelen en ik vroeg/zei zo half half, das zeker een foutje die som er tussen? “oh, no such thing, Suze knows how to deal with that.” “uh, sorry?” ze vergat de eerste keer de 3 eerst op te schrijven, maar het antwoord is dus 3 r 6, (rest 6).
See mom?
I see….

  • 19 Mei 2012 - 06:53

    Mike:

    Haha, nu al slimmer dan je denkt Judith

  • 19 Mei 2012 - 07:54

    Els:

    Ja ja, zeker een slim meske!
    Schrale koeien daar op Sint Maarten trouwens..
    xx

  • 19 Mei 2012 - 08:04

    Miranda:

    Op school doen ze het hier zonder streepje, maar ik ken het wel met! Het is iets zichtbaarder dan zonder streepje; die twee puntjes vallen een beetje weg soms. Maar rekenen met rest-getallen... dat krijgen ze hier volgens mij pas aan het eind van de basisschool. En Lisa snapt het nu nog niet. (haha)
    Knufje van een solliciterende Miranda

  • 19 Mei 2012 - 09:11

    Elma:

    Jeetje, wat leren ze daar snel! Luna heeft echt nog geen rekenen op school en schrijft haar eigen naam nog niet eens! Knap hoor Suze! heel knap!

  • 19 Mei 2012 - 14:58

    Tante Cornelia:

    Zo lang je maar geen "beren" op de weg ziet, Judith.
    Wel knap trouwens van Suze, volgens mij gaat het op haar school allemaal een stuk sneller als hier.
    Wel leuk voor een kind als Suze want ze lijkt het met plezier te doen en zoals mijn moeder altijd zegt:"Wat je geleerd hebt, neemt niemand je meer af".
    Groetjes uit een zonnig Bladel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Anguilla, Anguilla

Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

jaha, de foto laten we zo, zo gingen we per slot van rekening weg in 2009! Maar neemt niet weg dat we nou wel mooi met ons 5jes zijn!

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 404555

Voorgaande reizen:

08 September 2009 - 01 Juli 2015

St. Maarten

15 December 2012 - 24 December 2012

Jamaica, no problem man.

01 Juli 2011 - 09 Juli 2011

Tortola, Anegada en Virgin Gorda

26 November 2010 - 10 December 2010

San Juan , Puerto Rico

28 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Curaçao "gratis"....

09 September 2010 - 09 September 2010

Saba

01 Juni 2010 - 06 Juni 2010

CURACAO

Landen bezocht: