veiligheid (??) s riemen. - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu veiligheid (??) s riemen. - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

veiligheid (??) s riemen.

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

01 Maart 2012 | Anguilla, Anguilla

In de Chinese astrologie is dit jaar het jaar van de draak.En dat is het meest geliefde teken, het enige mythische, en staat voor het meeste geluk. Een beetje Chinees stel dat kinderen wil (of 1, als je een Han Chinees bent) zal proberen om in dit jaar een kindje te krijgen.

Maar het jaar van de draak is voor iedereen gunstig, ookal ben je er zelf niet niet één. Mooi , want we kunnen wel een beetje mazzel gebruiken!

De 23e Januari was ik jarig en had ik voor het eerst familie op visite hier, opa en oma, en de dagen dat ze hier waren waren erg gezellig, de tien dagen vlogen voorbij, bbcen, uit eten, en kreeft tuurlijk, lekker veel naar het strand (waar we James Bond taferelen zagen) en thuis spelen.
Suze en Jurre hebben veel “gespijbeld” deze keer! Van opa en oma hebben ze beide een zandbak gekregen, die wij hebben laten komen vanuit Amerika, niet te vinden hierzo, en die konden we de voorlaatste dag van hun bezoek gaan halen, helemaal goed dus. De kinderen met opa en Tjeerd zand halen op het strand, en klaar ben je. Ze zijn er helemaal weg van. Zo hoef ik dus niet altijd met kleine Tjeu en de hele meut naar het strand, maar kunnen ze ook lekker samen “alleen” in de tuin spelen, Suze soep taart en pizza bakken, Jurre druk met schep en graafmachine!

De 22e kreeg ik om 12.00 telefoon. ??? MIKE! Wat vet, die belde als eerste want in Australië was ik vanaf dat moment jarig! Wat vreselijk leuk en lief! Kan het heel erg waarderen Mike!

’s Morgens met Henk op pad geweest voor een e-reader (met vers gekregen dollars van hen en overoma op zak, waarvoor heel veel dank!), jawel, ik ja, ik wil al heel lang een e-reader. Goeie boeken kopen hier is net zoiets makkelijks als een palmboom kopen op Antartica, en altijd de verzendkosten moeten betalen,….not. Gezien maar niks gekocht en ondertussen heb ik er nog steeds geen omdat er vanaf die weken bijna elke dag wel iets was. (vandaar de websitestilte).
In de middag moesten we naar de zwemles, Jurre mee want die gaat tegenwoordig ook, Tjeu kon lekker bij opa thuis blijven en oma was fijn mee. Allemaal ok.
Op weg terug bleek er file dus dan maar via de hoge berg zoals de kinderen het noemen, de cakehouse road voor de rest. Ook daar omhoog kwamen we stil te staan. Dat vond oma niet zo geweldig want die heeft het niet zo op dat steile, wat ik goed snap, maar het ging nog ok.
Hoewel.
Het wachten duurde lang en lang en langer en de kinderen begonnen vervelend te worden, logisch…. Uiteindelijk de berg over en weer op de weg naar huis,…Suze zat nog steeds te emmeren, en nu met haar veiligheidsgordel. Dat die dingen er dus niet altijd voor je veiligheid zijn bleek wel, ze had het ding om der nek zitten en probeerde zich los te trekken.
Ik denk dat Engelien het als eerste zag en schrok, Suze trok het steeds strakker en zag rood en der ogen puilden uit, vreselijk. Allemaal gillen, Jurre schreeuwde:” Suze Suze, nee, nee nee”, oew, heel akelig.
Ik sprong uit de auto, jaja, midden op de weg, heb de deur los gerukt en de riem uit zijn voegen gerukt, dat kan dus als je adrenaline gehalte hoog genoeg is.
Sjezus! Suze hoestte en proestte en vertoonde rode puntjes op der gezicht, uiteraard een striem in der nek. Jurre huilde van schrik, Suze keek letterlijk en figuurlijk heel benauwd, mede omdat ik dat zo vaak heb gezegd niet te doen dat aan die riemen zitten.... Ze zat gewoon op de zitting zonder stoeltje omdat de auto net terug was van de garage…..
Je kan je wel bedenken dat mijn hoera stemming vanaf toen wel vertrokken was, zelfs een wijntje of wat hielpen niet echt.
De kinderen waren totaal onder de indruk, en ik en zij lagen op tijd in bed, het had mijn energie ook opgevreten het hele incident.

• 01 Maart 2012 - 17:31

Tjeerd, Judith, Suze En Jurre En Tjeu Van De Pas:

EH.....de betaling werkt niet!!! even op de foto's wachten dus, sorry

• 01 Maart 2012 - 18:12

Tante Cornelia:

Ik had het verhaal al van Engelien gehoord en kan me levendig voorstellen hoe je, je voelde. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
    Groetjes!

• 01 Maart 2012 - 22:40

Els:

Nou zeg, wat zal dat akelig geweest zijn.
    Hoe kreeg Suze dat toch voor mekaar? Een nachtmerrie.
    Maar gauw vergeten.
    Toch nog van harte gefeliciteerd!
    Kreeg je van Tjeerd weer zo'n mooi kadootje als vorig jaar
    Gr. Els

• 01 Maart 2012 - 22:41

Els:

Snappie??? ;-)

• 02 Maart 2012 - 09:28

Maaike:

....ik snap hem!!!
    Ha Judith, wat een schok en wat super goede actie van jou!
    nog proficiat met je verjaardag!! liefs Maaike

• 02 Maart 2012 - 09:48

Miranda:

Wel heerlijk om de family op bezoek te hebben. Behalve het 'akkefietje' met Suze klinkt je verhaal al wat meer ontspannen. Hopelijk voelt het voor jou ook zo! Wat wordt Suze al een hele meid zeg! En zelfs Jurre lijkt al wel 4! Alleen Tjeu is nog lekker klein.. Lekker knuffelen..
    Binnenkort gaan we bij andere Judith op kraamvisite; gaan we Mas bewonderen!
    Groetjes aldaar!

• 03 Maart 2012 - 08:56

Carol:

Hallo lieverds, Eigenlijk is het altijd spannend wat voor serieus ergs er gaat gebeuren als oma of opa en oma er is/zijn lijkt het wel! Gelukkig hadden wij daar geen last van! Heel leuk die zandbakken en dat is inderdaad wel handig, een beetje zand thuis. Ziet er ook leuk uit met die gekleurde emmertjes zand, jullie hebben vast meerdere keren moeten rijden! Suze en Jurre geniet van dit mooie kado! Groeten en een dikke kus!!

• 14 Maart 2012 - 12:41

Karin:

Wat een leuk kado, ziet er erg gezellig uit. Bovendien handig nu Tjeu er is, is het vaak fijner om thuis te chillen! En jeetje wat worden de kids groot.......