SUZE 4!!!!!! - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu SUZE 4!!!!!! - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

SUZE 4!!!!!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

15 September 2011 | Anguilla, Anguilla

Pappa is twee keer zijn favo getal geworden, dus hopelijk heft Tjeerd een superjaar!!!

En Suze meisje is nu toch echt 4! Wat een wonder, wat een geluk, wat een meidje al!

Wat zijn we druk geweest om alles voor haar voor elkaar te krijgen, hout halen, planken, opa en oma op pad sturen voor meubeltjes, zagen timmeren en verven, want we wilden zo graag een houten poppenhuis voor haar. Hier nergens te koop, nog niet eens een fatsoenlijk plastic ding, dwz, ik heb ze nergens gevonden, ook in Frankrijk niet. Twas een gedoetje, en beneden moet alles nog schoon want Tjeerd ging ’s avonds zagen en doen met de deuren open, wel zo makkelijk tuurlijk, maar niet qua stof. Komt volgende week.

Aan de babykamer werd ondertussen ook druk gewerkt, raam in de muur gemaakt , elektriciteit aangelegd, zooi ruimen buiten (wat een gruis en stof, gruwel gruwel) commode zelf gemaakt, witten en andere kleuren verven, ja mag je wel weten, Heineken-groen-rood-wit.

En alsof dat nog niet genoeg was zijn de planken uit de inloopkast (nu babykamer) verhuisd naar de keuken, schappen voor de kinderen. Ook daar een werkplank zelf gemaakt, en toen lagen alle spullen overal en nergens, pffffff.
Onze slaapkamer was een letterlijke berg spullen en kleren, en de keukentafel en stoelen stonden vol met speelgoed en knutselbul wat uitgezocht moest worden.
Waardoor we de kasten uit de keuken dan weer naar de slaapkamer hebben verhuisd en die omgetoverd zijn tot kastenwand, de hele muur vol. SO. Inclusief nieuw licht!
Heftig veel gepresteerd met 3-en want de baby moest wel meedoen. Nog een nieuwe wapper in de kamer en die in de babykamer (groen geverfd) en toen klaar?

Eh nee, we hadden heel veel kadootjes uit Nl van iedereen voor Suze (en Jurre) en dat moest vaak nog ingepakt. Bovendien moest ik bedenken wat te maken voor school als traktatie, zakjes snoep en speeltjes is niet des Montessori, dus wat anders dan???…
Dat werd ’s morgens heel vroeg kaasblokjes, ananas peer en verse meloen snijden, aan prikkers met doosjes rozijntjes en Nl vlaggetjes en parasolletjes. Was nog een ramp vers fruit te krijgen, want er was die week geen aanvoer geweest van boten ivm orkaan in Amerika,grrrrrrr.
Ben ook nog naar de internist geweest en na veel vijven en zessen en overleg met Nl is mijn suiker niet zo hoog bevonden dat ik er voor aan de medicijnen en of dieet moet, wel nog meer opletten.wat een enorme opluchting!!!! Heel blij om, vooral om de baby!
Voor de rest vraagt de school dan een kadootje voor de klas, visjes, een plant, een boek etc. Had wat cultureels bedacht, klompen van Suze, een boerenbonte zakdoen en een echt Delftsblauw beeldje van jongen en meisje op de bank. Allemaal ingepakt en voorzien van een brieven met uitleg en verhaal.

Oh shoot, we moeten nog versieren, hup vlaggen ballonnen (paars is der lievelingskleur, PURPLE MAMMAAAA), gelukkig allemaal al opgezocht en gekocht door ondergetekende, zelfs punaises niet vergeten…
Als allerlaatste is het de bedoeling dat je voor je jarige een jarenverhaaltje schrijft, liefst met foto’s. Dat hebben we de tot in de nacht nog zitten doen achter de pc, zoek maar es even de foto’s van toen op hier, zoveel hebben we die hier niet, dus scannen plakken zoeken schrijven huppeldepup, uitdraaien, tuurlijk inkt op, vervangen, in een mapje klaar. PFFFFFFFFFFFFFFFF

De ochtend van de 6e was het eerst oh en ah van de versiersels, en Jurre stond zingend in bedje Happy birthday toooooooo youuuuuuuuu, zo schattig, heeft ie drie dagen lopen zingen telkens als ze samen waren. She is four years old now, op hetzelfde deuntje… ze kreeg natuurlijk een kadootje en kaarten van familie en een button met 4 en time to go. Dat was een heisa de auto in, twee kinderen, doos kadootjes, mapje met verhaal, 2 tassen, en de mijne, en een grote kom met kaas/fruit prikkers, nou maar hopen op niet te lange file…..
Dat ging nog, bijna 40 minuten…op school alles afleveren en Suze gedag zeggen, wat raar je kind niet thuis….niks aan.
Maar dat schijnt te wennen.

vooralsnog nog niet.

De directrice is het verhaal voor komen lezen in de klas en ze doen een ritueeltje met een kaars… verder heb ik er niet veel van gehoord…… Suze had die middag voor het eerst dansles, dat wilden we al langer doen, maar we hoorden dat ze dat op deze school ook komen doen, van de dansschool uit. Dat scheelt een gedoe met rijden. Maar ja, de eerste les was net die dag. Dus toen Suze thuis was was ze he-le-maal hieperdepieperdeplotseling totall loss.

Gek he? Ach ach, had zo met er te doen en ze was zo om op te eten. Kadootjes en weet ik wat meer hebben we veel maar even gelaten, wel cakejes met paars glazuur gegeten, het enige dat Suze nog wilde eten…..
De volgende dagen is er meer en meer uitgepakt en zaterdag ochtend hadden we een koffie en gebak ochtend, Tjeerd met Suze ( en mij) samen cake met appel en chocolade cake gebakken, waren heerlijk. Kim was er (al vroeg, zomaar geen file) en Stefan en Leanne en Ellen. Suzanne was op Saba, Dirk jan werken en Nadja weet ik niet waar die was.
T was gezellig genoeg voor Suze, Jurre genoot ook erg, vooral van Stefan, dikke maatjes nog steeds, sja, Stefan rent wel mee! Die had een Steven (zeg maar donkere studd voor barbie) gekocht en die bleek ze ook nog te krijgen later. Mooi allen in het poppenhuis. Suze zei later wel dat ze niet meer bij elkaar woonden. “oH?”. “ Ja, ze vonden elkaar toch niet meer zo leuk…net als Stefan en Yvonne…”.. Zo zie je maar, daar heeft ze nooit wat over gezegd, maar het wel degelijk begrepen dus.

Tussen de middag weer helemaal kapoedewiets naar bed, maar lang sliepen ze beiden niet, helaas want wij wilden ook wel even liggen. Gelukkig hebben we geen orkaan gehad, want daar zat iedereen op te wachten, zou dat weekend zijn. De storm Maria kwam pas zondags en maar matigjes, maar de kinderen hadden er wel last van, Mau Mau ook, twas ook benauwd warm, maar goed, lekker thuis met alle spullen en maandag dan de krant, met advertentie voor Suze, die zaterdag niet was uitgegeven, uit voorzorg voor eventuele orkaan…..en ondertussen alle kleren en kleertjes uitzoeken en wassen en strijken… wat een weken!!!!!

• 16 September 2011 - 07:10

Tante Cornelia:

Zo te horen zijn het echt tropenjaren.
    Het poppenhuis ziet er prachtig uit. Kan me voorstellen, dat ze daar blij mee is.
    Ik heb de kadootjes nog hier liggen. Wil ze opsturen als de baby er is dus die houdt ze nog tegoed.

• 16 September 2011 - 16:39

Elma:

Van harte gefeliciteerd!!!!!!! wat worden onze meisjes groot he? Gaat erg snel.. Fijn dat ze een leuke verjaardag heeft gehad.. xxx

• 17 September 2011 - 07:59

Carol:

wat een leuke foto's weer, Suze ziet er stralend uit, ze is echt jarig! groeten uit Breda. XXX Carol

• 17 September 2011 - 09:12

Els:

Gefeliciteerd 2x Suze en Tjeerd!
    Wat een mooi poppenhuis,daar zal ze veel speelplezier van hebben.
    Hier ligt op zolder ook nog een hoop zooi voor een poppenhuis /inrichting.Ooit van plan geweest om er eentje te knutselen, niet dus. Misschien nog eens voor laaaaaater voor de kleinkinderen hahaha.
    Mooie zonwering ook die vlaggen!!
    Fijn hè verbouwen,lekker frezen,hakken,boren . Ik krijg meteen een flash-back van een paar maanden terug,het stof zat op gegeven moment tussen m'n kiezen;)
    Succes nog met de laatste voorbereidingen, xxx
    Els

• 04 Oktober 2011 - 15:07

Wendy:

Dat poppenhuis is echt VET!

• 05 Oktober 2011 - 07:07

Karin:

Jullie hebben er weer werk van gemaakt! Wat een mooi poppenhuis zeg.......