ons kerstdiner. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu ons kerstdiner. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

ons kerstdiner.

Door: allemaal

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

13 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam



Wat moet je ermee? Zo lang geleden al. Het moet nu nu nu, ouwe koeien man, wie wil dat nou nog, praten over toen en toen, nadenken over je woorden in een briefje naar die waar je van houdt? Of het is dat ik ziek ben (geweest hopelijk snel helemaal) of whatever, maar ik ben der eigenlijk effe klaar mee met alles. Hoe bedoel je?
Nou, ik probeer van alles te delen met blijkbaar toch best velen gezien het feit dat de website al meer dan 200.000 keer bezocht is!
Maar er reageren er zo weinig. En ik stop er zoveel tijd in. Vind ik best sneu.
Weet je wat ik nog sneuer vindt? Dat ik, ik noem maar iets hoor (%&( GY&*&K), een kind krijg en dat mijn eigen telefoon wel geteld 1 iemand aan de lijn had, en ook wel 1 berichtje kreeg. Dat was bij de vorige twee wel anders. Hoe kan dat nou? Vast ook omdat we hier wonen, maar dan nog.
En vooral ook het o zo sociale facebook ja, tis niet anders.
Tjeerd meldt me af en toe wat, maar krijg bij boodschappen doen, op school, van moeders vaak vragen, of te horen dat ik daar en was en op de foto sta? Hartstikke sociaal toch? Leuk man dat iedereen iedereen de wereld inknalt, in welke hoedanigheid dan ook, op welk moment dan ook, echt super sociaal! Terughoudendheid nul, en ik maar braaf nooit iemand met een vreselijke grimas op de website zetten, zou ik zelf ook niet zo koddig vinden, maar de rest van de wereld maakt het blijkbaar niet meer uit. Courtesy. wesde???
geen idee, maar zet het op je facebook en je 50-100-300-600 vrienden, ook al zo byzonder, zullen het wel uitleggen toch? Of anders daar die 50-100-whatever aantallen weer van! Dineren met evenveel mobielen als mensen aan tafel is heel normaal (of gewoon ergens zijn), en met beiden even druk zijn ook, is toch hartstikke sociaal als je zit te praten met iemand om op je mobiel wat te moeten lezen, of reageren?
Dat was overigens bij ons kerstdiner niet zo hoor, maar dat is meer zeldzaam dan wat anders.
En nu ziek dus ja, heel erg in de zin van heel erg veel pijn, maar dat wist je al van iemands facebook en dus vraag je niet aan mij het gaat tuurlijk, nee via via. Heel normaal, heel sociaal. Waarschijnlijk komt er een dag dat ik gedwongen word mee te doen, anders blijf ik dat nietswetende duffe uilskuiken van een huismoedertje, heel asociaal!

Mijn grootste kerstwens dat ik mijn vader onze kinderen zou kunnen laten zien en knuffelen lijkt me nog haalbaarder dan de 2 na grootste, dat de hele wereld eens wat socialer zou worden….zich zouden bedenken dus wat dat nou eigenlijk betekent....

Ik blijf het nog doen, die website, voor die paar aso’s als ik, maar vooral voor mezelf en de jongens, laat binnenkort boeken afdrukken voor allen, vanaf het begin. (mocht je nog een kadotip willen hebben voor me, ons, welke gelegenheid dan ook (nog)… geldtegoed voor album!) Dan kunnen wij straks alles nog zien en lezen, heel die andere vormen ben je kwijt als je telefoon keduuk gaat, of niet meer van de volgende tijd is.
Toegegeven, een boek kan ook stuk,kwijt,verbranden, etcetera. Maar wie zit er nog wel es gezellig op de bank samen (SAMEN) foto’s te kijken? Bedoel ik maar.

In elk geval dank je wel Suzanne, Ellen, Leanne,Linda, Stefan, Kim met baby in de buik, Hans, Nadia, Dirk-Jan, Ronald, Alwin voor het meebrengen en of maken van veel lekkers en de gezelligheid die begon om 16.00 en eindigde rond 02.00! En ik weet nog steeds niet wie ik nou wel of niet mag bedanken voor de super Saba vlag?!!!!

De tafel dekken zou nu vol kleurtjes gebeuren, dat wilde Suze graag, en ik eigenlijk ook haha! Tot op de dag zelf wist ik niet of dat binnen of buiten zou moeten, het weer was al tijden zo waaierig en niet echt hot….

Jurre en Suze waren al weken van te voren begonnen met bordjes beschilderen, mamma had bedacht dat het leuk zou zijn daar bollen van te maken en die boven tafel te hangen met kerst. Papieren bordjes vinden bleek helemaal niet simpel, veelal plasticfantastic of anders totaal bedrukt. Dan de achterkant maar van 1 gevonden soort papieren, wel veel meer gedoe maar ja, na veel schilderen, schoonmaken, wassen, vouwen en nieten was het resultaat 5 geweldige bollen die blijven hangen tot na de 23e deze maand.

• Suze ontroerde ons met drie bordjes…..had ze zelf in een ochtend getekend. Op de eerste staat kindje Jezus in de kribbe. Op de tweede mamma met baby in der buik en pappa. Op de derde Tjeu geboren en in de kribbe met mamma pappa Suze Jurre en Oma eromheen, allen blij zei ze!. Zo prachtig. Heel speciaal sociaal!

  • 13 Januari 2012 - 06:29

    Karin:

    Hoi Judith, je hebt weer je best gedaan met de kids ziet er gezellig uit de kerstballen inclusief jezelf. Waar vind je zoiets, leuk voor carnaval.

  • 13 Januari 2012 - 06:39

    Tjeerd, Judith, Suze En Jurre En Tjeu Van De Pas:

    op SXM Karin, where christmas is big business! Opsturen??

  • 13 Januari 2012 - 07:20

    :

    Hallo Judith,

    Weer een heel verhaal.
    Ja, die social media of eigenlijk de asocial media! Daar is zat over te zeggen. Afgelopen weekend lag er wordfeud en de hele maatschappij zat in zak en as. Het schijnt dat we niet meer zonder die dingen kunnen. En dat je al dan niet ongevraagd met je snuit op internet geplaatst wordt is ook zooooooo 2012. Ik denk dat we daar maar mee moeten leren leven, want de wereld veranderen kun je niet alleen. Facebook is the place to be ...... vind men, nou het zij zo. Iedereen gaat met de hype mee.

    Zelf moet ik eerlijk gezegd ook bekennen dat ik de laatste tijd weinig reactie op jullie website heb gezet. En dit terwijl ik ze toch echt structureel met veer interesse lees. Mea Culpa hiervoor, ik vind het fijn te lezen hoe het met jullie gaat en besef dat dat andersom ook kan zijn. Hopelijk is je noodkreet niet aan dovemansoren besteed. Ik zal tenminste proberen weer wat meer van me te laten horen.

    Fijn dat jullie met de Kids een super-kerst hebben gehad. Lekker creatief.
    Hou je taai meid en ik hoop dat het verder met je goed gaat!

    In ieder geval heel veel groetjes uit Reusel, ook aan Tjeerd en de Kids.

  • 13 Januari 2012 - 15:11

    Mike:

    Haha, die tekeningen!

    Jij getekend met een dike buik?! Nou, als die foto's recent zijn, zie je goed uit Judith!!!
    Wat voor een crash-diet heb jij gedaan?

    Je lijkt wel een beroemdheid. Al hoewel, je bent niet op Facebook / Twitter / LinkedIn, dus je bent geen echte bereoemdheid ;-)


  • 13 Januari 2012 - 17:53

    Tante Cornelia:

    Hoi Judith.
    Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik loop ook altijd achter met de nieuwtjes. Moet nota bene via Jeroen horen als er babies geboren worden in de familie.
    Niet die van jullie natuurlijk want dat belt Engelien heel netjes door.
    Ik wist ook nog niet, dat je ziek bent (geweest).
    Jullie kerstfeest ziet er heel gezellig uit en Suze heeft de ware "spirit".
    Ik ben blij, dat je het nog niet opgeeft want ik vind het altijd gezellig om over jullie te lezen en foto's te zien.

  • 13 Januari 2012 - 23:17

    Carol:

    Zo te zien hebben jullie een leuke kerst gehad en was het buiten best vol te houden! En wat een mooie bollen! Wijnant had op school een kerstbal gemaakt op net zo'n manier, maar dan van rondjes die uit oude kerstkaarten waren geknipt. Volgens zijn juf had hij de mooiste van de klas gemaakt! De bal heeft netjes in de boom gehangen (langer dan de naalden, haha).
    En ja op sommige momenten mis je soms iemand om je heen, vooral als je "ver" weg woont (en zelfs Breda is al ver voor veel mensen). Ik weet ongeveer wat je bedoelt. Ik wist eerlijk gezegd niet dat je ziek bent/was in ieder geval beterschap.
    XXX Carol.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

jaha, de foto laten we zo, zo gingen we per slot van rekening weg in 2009! Maar neemt niet weg dat we nou wel mooi met ons 5jes zijn!

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 404608

Voorgaande reizen:

08 September 2009 - 01 Juli 2015

St. Maarten

15 December 2012 - 24 December 2012

Jamaica, no problem man.

01 Juli 2011 - 09 Juli 2011

Tortola, Anegada en Virgin Gorda

26 November 2010 - 10 December 2010

San Juan , Puerto Rico

28 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Curaçao "gratis"....

09 September 2010 - 09 September 2010

Saba

01 Juni 2010 - 06 Juni 2010

CURACAO

Landen bezocht: