Schuitje varen Tjeerdje binken,…varen we naar de - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu Schuitje varen Tjeerdje binken,…varen we naar de - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

Schuitje varen Tjeerdje binken,…varen we naar de

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

30 Juni 2011 | Anguilla, Anguilla

Ik heb een boot, haar naam is Anna en ze ligt hier in de sloot.
Zoiets. Heb het nummer alweer weken in mijn hoofd, gelukkig zijn de herinneringen aan dat nummer leuk, zingen met Antoine, maar het komt doordat Tjeerd meent dat we een boot moeten kopen.
Uiteraard zijn er vele voor’s en na’s en nee Tjeerd niet weer zo’n goedkoop stemverhaaltje neerzetten zoals met die hond. Waaraan ik ineens denk, moet die dan ook mee? De grootste vóór is heel simpel, je leeft maar eens, en nou zou-het-eventueel-met-veel-blablbla-kunnen. De grootste na? Mijn buik,haha.

Nee, ach, ik heb, tis misschien héél gek…, op dit moment andere dingen aan mijn hoofd dan hondjes en bootjes, ik zie ons al door de golven bonken, twee kleintjes vasthouden en een maxi-cosi die op de grond van hot naar her bonkt? Sure, doet tante Judith allemaal vast wel, zelfs Tjeerd moest wel lachen om de spannende tochten die ik zoal voor mijn ogen zie gebeuren. En dan Tjeerd zeker elk weekend lekker gaan varen en vissen, alleen. Ah ja, kan ik wel lekker verse vis barbeknoeien, maar op dit moment kan ik helemaal geen vis of vlees ruiken rauw, blèee.

Dus ben-nie-objectief. Klopt.

Wilde wel dat we het dan in elk geval een keer uitproberen, misschien niet zo’n gek idee van me toch?

De kinderen wisten tot de morgen van het proefvaren zelf, zat 18 Juni, van niks, ik ken dat met van de Pas plannen, die veranderen om de haverklap, en dan heb je kleine beteuterde snoetjes. Maar het ging door, kinderen vesten aan, wilden ze al in de auto aanhouden, lekker handig in de stoeltjes haha. Op naar de lagoon, zeg maar ongeveer daar waar tegenwoordig de landingsbaan/startbaan begint-eindigt. De meneer van de boot, nou dinghy,je weet wel, zo’n rubberboot met harde onderkant dan wel, waar échte bootbezitters mee aan wal komen vanaf hun échte boot, haha,was op tijd net als wij, en lief en aardig en behulpzaam en vol tips, hartstikke prettig.
We deden een rondje lagoon, dus vaar maar mee op de kaart, op de kaart, op de kaart, op de kaart, zoals dat dan gaat bij DORA (bij velen vast bekent). We begonnen van boven af gezien dus rechts bij de landingsbaan, rechtsaf, langs de kustwacht, de brug en ons huis. Franse bakkertje, kookamangas, je weet wel, de nieuwe paintball tent, de cinema. Bocht naar boven maken, school van de kindertjes, budget marine, de Montessorischool, Rose met aqua blauw hek. Kunnen we Suze met de boot naar school brengen straks haha. Island waterworld, Tjeerds, favo winkel, Robby’s schipwharf, half leegstaande hotel/etc bij Port de Plaisance, mooi woonbootje richting Frankrijk, uitzicht op Marigot en meer naar links basse terre (lowlands, niet het festival…) en vliegveld, en zo weer terug.

Dat was leuk! Kan niet anders zeggen. Kinderen waren het zo beu.

Eten bij café at the Bay, betrekkelijk nieuw, zeg maar tegenover de bioskoop. Mooi schoon daar en lekker was het ook, al vroeg aan de frietjes omeletten en broodjes!

Of we nou een boot kopen? Krijg je ineens zoveel vrienden misschien………

Over vrienden gesproken, snap het van meer niet, maar ik mis vooral de pufclubbers met een reactie op Suze der graduation. Of zijn jullie allemaal op vakantie???? (khebniksgezegddan) x

  • 30 Juni 2011 - 17:01

    Tante Cornelia:

    Is dit het soort bootje wat Tjeerd zou willen. Ik dacht aan iets anders. Je hebt misschien wel minder last van verkeershinder als je de kinderen met de boot naar school kan brengen. Zijn er geen bootjes te huur zodat je het eerst een tijdje uit kan proberen?
    Alles goed me jou en de barbababy Judith?
    Hebben Suze en Jurre ook binnenkort vakantie of gaan zij gewoon het hele jaar naar school?
    Groetjes!

  • 30 Juni 2011 - 17:12

    Tjeerd, Judith, Suze En Jurre En Tjeu Van De Pas:

    Ha tante Cornelia, dit is wat ie eerst bedacht had, zoals ik al zei, de plannen veranderen nogal eens als je een vdptje bent. En ja, das waar,lekker geen verkeer nee zo haha, kan zo alleen niet bij het ziekenhuis komen haha., en ook niet bij de school van nu, zeg dalijk alleen Jurres school. Tuurlijk is er wat te huur, je kan een tijd huren voor je het geld van een bootje ophebt, maar ja..... Met mij alles goed hoor, barbababy ook. School van de kinderen houdt geen vakantie, maar Suze gaat vanaf 8 Aug naar de nieuwe (grote) school en dan hebben we net als alle anderen met schoolvakanties te maken, helaas...

  • 30 Juni 2011 - 19:33

    Tante Cornelia:

    Toch ook niet echt handig dan zo'n bootje maar het was waarschijnlijk ook bedoeld voor de lol.
    Fijn, dat het goed gaat met jou en barbababy en natuurlijk ook met Tjeerd, Suze en Jurre.
    Wel lastig ja als je met schoolvakanties te maken krijgt maar voor Suze is het wel leuk als ze naar school mag. Ik zie aan ons buurmeisje, die in mei 4 is geworden, dat ze er echt aan toe zijn om iets te gaan "leren". Ze maken dan ineens een grote stap in hun ontwikkeling. Ben benieuwd of het bij Suze ook zo zal zijn.
    Gelukkig heb je Jurre nog en straks weer een baby'tje in huis voor de kleine-kindjes-dingen.
    Fijn, dat jullie ons zo goed op de hoogte houden.

  • 01 Juli 2011 - 07:20

    Carol:

    Tjeerd toch, wat bén je bescheiden! misschien toch wat doorsparen, kun je zo'n Miami Vice-achtige boot kopen, haha. Kun je in je vrije tijd óók nog achter boeven aan. Toch geloof ik dat jullie nog niet geheel overtuigd zijn van de aan te schaffen boot, want hoewel natuurlijk weer prachtige foto's, geen enkele foto van de boot zelf. Nouja 'tzalwelloslopen. Een dikke kus voor jullie en tot snel!

  • 01 Juli 2011 - 14:40

    Els:

    Wacht nou maar even met dat bootje Tjeerd, d'r liggen ook nog een paar kano's op je te wachten daar ergens. En die zijn ook nog niet versleten volgens mij haha.
    Het is toch een berg water onder zo'n vaargeval, ieks.Niks voor mij! Peter denkt er anders over,die wil wel mee gaan vissen,ieder zijn ding..
    Foto's zien er weer aantrekkelijk uit.Dat Franse bakkertje heb ik helemaal niet gezien,wel tegenover het Flamingo, daaronder bij jullie,haalde ik 'smorgens wel eens van die croissantjes,DUUR!
    Groetjes van ons, ook aan die waterratjes van jullie xxx

  • 01 Juli 2011 - 22:26

    Peter Van Den Hout:

    Ik zei nog tegen je Tjeerd, dat je daar meer hebt aan een rubberboot dan aan een waterscooter (of een kano!) In ieder geval heb je meer plaats voor je visspullen en sla je niet zo makkelijk om. Ik zeg, gewoon doen, want je leeft maar 1 keer, maar ik ben natuurlijk wel bevooroordeeld. IK kom wel een keer over om te gaan vissen. Hoe gaat het verder daar? Wij zelf zitten druk in een verbouwing, en tegelijk met de ollr, privé en het onderzoek runnen, is dat toch wel een behoorlijke belasting, dus ik zal blij zijn als we over 2 weken op weg zijn naar kroatie. Ik heb wel behoefte aan wat zon en rust.nou, tot horens dan maar weer, en de groeten aan de rest van de familie.judith succes met de zwangerschap.

  • 01 Juli 2011 - 22:42

    Els:

    IK kom wel een keer over om te gaan vissen?! Hierboven?!
    Had ik nog niks van gehoord, en IK (WIJ) dan???
    Komen wij mee om te luieren,maar dat weet ie nog niet....hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Anguilla, Anguilla

Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

jaha, de foto laten we zo, zo gingen we per slot van rekening weg in 2009! Maar neemt niet weg dat we nou wel mooi met ons 5jes zijn!

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 405420

Voorgaande reizen:

08 September 2009 - 01 Juli 2015

St. Maarten

15 December 2012 - 24 December 2012

Jamaica, no problem man.

01 Juli 2011 - 09 Juli 2011

Tortola, Anegada en Virgin Gorda

26 November 2010 - 10 December 2010

San Juan , Puerto Rico

28 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Curaçao "gratis"....

09 September 2010 - 09 September 2010

Saba

01 Juni 2010 - 06 Juni 2010

CURACAO

Landen bezocht: