Hee,...hoe is het ermee? - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu Hee,...hoe is het ermee? - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

Hee,...hoe is het ermee?

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

08 April 2011 | Anguilla, Anguilla

Hee,
Jurre viel gister op zijn gezichtje tijdens het rennen rond de tafel. Niks nieuws, maar deze keer brak ie een stuk van zijn voortand af. Ik weet wel dat ik langer en harder gehuild heb dan Jurre. Vind het zo sneu dat ie nou nog zoveel jaar zo moet rondlopen. Hij heeft de afgelopen dagen alleen maar met zijn tongetje tegen die tand aan zitten friemelen. We hebben de tandarts gevraagd wat te doen, niks dus, tenzij ie pijn heeft. Nou dat niet meer denken we. Dat was dan weer dat…………

Daarnet is Charles geweest, das de insectenboer, zo noem ik em, om het hele huis en de binnentuin weer te sprayen tegen ongedierte. Stinkt vreselijk en is ook niet erg gezond, dus dat laat ik altijd doen als de kinderen naar school zijn en het hier heel de dag kan luchten. Eerst moet ik dan gedweild hebben, want het is beter dat de eerste dagen erna niet te doen. Dus ben al weer drukjes geweest.
Afgelopen weken hadden we telkens een ander pad vol met iebelig kleine snelle rotmiertjes door de keuken sjouwen, Tjeerd heeft ook tig keer gesprayd, dat werkt wel, maar niet zo lang. Bah, smerig. Dus nou ben ik de keuken ook maar overhoop aan het halen, op zoek naar misschien een verdwaald iets als een snoepje of stukje koek of fruit??? En dan alles gelijk maar schoon en reorganiseren en weggooien en dat meer. Ik ben ondertussen ook nog aan het zagen en schilderen voor een stapel kast van kastjes en planken voor naast de computer, dus je kan je voorstellen dat ik me zoals gewoonlijk weer es stierlijk verveel.

Afgelopen weken en volgende week was/ben ik ook op pad om scholen te bezoeken voor Suze straks. Vind het wel leuk, maar vooral erg moeilijk, want sja, wat is de beste keuze, voor haar, voor Jurre straks, voor ons? We zullen er wel uit komen, maar begreep ook al dat we erg laat zijn. Ik vond ons al vroeg…en dat er al wachtlijsten zijn. Oeps. Zal je zien, vinden we die en die school de beste keus, kan ze der niet heen.

Mau Mau is druk met ratten vangen, gadver de gatver. Ze zitten naast ons huis in de bomen, te weinig voedsel voor ze op het moment, dus eten ze de bomen. Mau vind het wel leuk denk ik, laatst bracht ze me der één, levend en wel. Ben de schep van David gaan halen en heb het beest tig keer platgemempt. Smerig, Suze vond het reuze boeiend.

Ook vorige week hoorde ik ineens een hoop gedoe en gestommel, Mau aan het vechten met z’ón leguaan, ook weer joepie. Toen Tjeerd later thuis was was het beest in de keuken….. die ging een visnet halen en we hebben em in de flamboyant gemikt die naast de porch staat. Hij leek geheel beledigd en hobbelde quasi kwaad de tak af.

Verder hebben we een nestje met kleine suikerdiefjes in de palmtak met de kerstlampjes aan het plafond op de porch. We hadden die laten hangen omdat ze daar met kerst al in bezig waren, toen ging het mis, maar nu zit er echt een nestje met kleintjes, dat hoor je, zie je en voel je ook als je in de kledders poep stapt die er elke zoveel minuten liggen. Ach ja.
Lekkere beestenboel hier haha.

Beter dan de beestenboel in Groningen, wat een afschuwelijk verhaal. Hij had zich al eerder vergrepen? Waarom hangen ze zo’n vent niet aan zijn zaakje op aan een boom? Enige oprecht goede straf zou ik zeggen. Dat ie ook nog eens een St Maartenaar is staat hier natuurlijk wel in de krant. Maar we hadden het er net nog over Charles en ik, (en al eerder met meerder mensen van hier) dat het hier maar reuze normaal wordt gevonden dat een oude (re) vent een jong (13-14-15) meisje heeft. Vaak met goedkeuring van de moeder. Vader is vaak out of the picture. Paar weken geleden is een 15 jarig meisje verdronken omdat ze van een jetski af was gevallen. Ze zat daar op met een oude vent (vriendje??)….. das al 1. Ze kon niet zwemmen….das 2. Ze had geen reddingsvest aan……das 3. Legio aan mensen verantwoordelijk dus..vreselijk verhaal.

Er stonden nog tig dingen in de krant waar ik wat over te melden heb, maar laten we het maar houden bij de berichten over het tekort aan geld dat ze hier hebben. Nederland begint zich toch ernstig zorgen te maken over het feit dat de budgetten niet kloppen en ver ontoereikend zijn. “Goh”denk ik dan, “NU AL?” hoeveel malloten moet je hebben dan om dat nu pas in te zien. Was hier al bekend toen we hier kwamen wonen, toen ze plannen maakten een land te worden, toen dat in gang werd gezet…. Dus al 100 jaar. Werkelijk, soms kan ik me zo opwinden over heel die stompzinnige zooi die ze politici noemen, de één is een nog grotere koe dan de ander, en hier combineren ze dat met jezelf financieel lekker opvijzelen op welke (il) legale manier dan ook.

Het zal wel weer aan mij liggen ja.

We hebben nog een bbqtje achter de rug op baby Beach,inclusief saldes stokbrood, spiesjes appelflappen en warme satésaus jaja, met Stefan en Yvonne, de laatste is 1 April terug naar Nederland gegaan om te gaan studeren. Ook nog een afscheidsfeestje in Maho daar bij het zwembad gehad. Heel veel succes meis!

een keertje Sea Side Nature park, Suze durft nog steeds niet op een paard, wel lekkere ijsjes bestellen. de GEBE zit ernaast, malle combi, maar toch is het strandje daar heerlijk.

we zijn vorige week zondag weer geweest, deze keer was het rommelmarkt! Jippie,speelgoed, broekjes en tafel met stoeltjes voor de kindertjes gekocht, dus nog meer schilder en schuurwerk!was er druk en gezellig!

Zijn we weer een beeeeetje bij, hopelijk horen we ook eens wat meer van verschillende van jullie over hoe het gaat en meer van dat, tis soms zo eenzijdig!!

  • 08 April 2011 - 18:26

    Tante Cornelia:

    Hee Judith.
    Altijd weer gezellig om iet van jullie te horen. Arme Jurre en arme Judith. Ja, wat zeer doet bij je kind voel je als ouder dubbel. Gelukkig is het iets wat wel weer goed komt.
    Jullie Mau is goed bezig. Onze Giedo is al blij als hij in de tuin op een vlieg of vlinder kan jagen. Onze naaste buren vinden een kat in hun tuin niet erg maar nog een deur verder hebben ze koi-karpers in hun vijver en zij houden niet van katten dus probeer ik Giedo zoveel mogelijk in onze tuin te houden.
    Ik hoop, dat het lukt om een leuke en goede school voor de kinderen te vinden. Dat is best belangrijk maar doordat ze twee talen leren zullen ze toch al voor liggen op de kinderen in Nederland.
    Ik heb hier tegen de mieren een insectenpen waarmee je een soort krijtstreep zet waar de mieren dan niet overheen lopen.
    Ik snap ook niet hoe dat kan, die (oude) mannen met die kinderen. Ze denken alleen aan hun eigen plezier en de kinderen hebben vaak de rest van hun leven problemen.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Met tweede Paasdag zijn we als gezin weer eens compleet. Lekker samen eten en bijkletsen.
    Groetjes!

  • 08 April 2011 - 20:57

    Els:

    Jakkes, die enge vieze beesten. Durf jij je bed nog in met dat ongedierte in de buurt?
    En dan moet je jezelf nog inhouden om de kinderen niet bang te maken. Ik gil hier al als ik een spin zie.
    Wat jammer van Jurres tandje. Marloe is ook eens op haar mond gevallen(letterlijk). Geen tand kapot,maar wel scheef gaan groeien,en een Katrien Duck lip,maar die slonk weer gauw gelukkig.
    Doeii!

  • 09 April 2011 - 08:13

    Carol:

    ha die carib-familie, een ongelukje zit in een klein hoekje, maar gelukkig is het nog melkgebit. GEBE is denk ik de electriciteitcentrale? aan de franse kant zullen ze wel een kerncentrale hebben, frankrijk kennende, haha. bedankt weer voor de mooie foto's en tot ziens. kus. Carol

  • 09 April 2011 - 19:51

    Wendy:

    Hoi hoi,
    Ik maak ook wat mee hoor met de kinderen der tanden is het niet dat er één een blijvende tand uit zijn mond trekt dan is het wel de andere die ook een stuk van zijn voortand afbreekt van helaas al zijn grote mensentand, maar die hebben ze bij de tandarts weer gerepareerd met een bepaald spulletje.
    Veel succes met al het vee daar, wij hebben sinds kort een kleinere uitvoering van de rat ( die vind ik inderdaad ook eng) gekocht en dat zijn 5 muizen en die zijn super leuk en goed tam Wesley doet er van alles mee, hij heeft zelfs aan de muizen laten zien hoe goed hij kan bellenblazen maar had er geen erg in dat daar de muizen hardstikke vet van werden!!!! ( en dat deed hij natuurlijk zonder dat ik het zag want ik lag boven nog te pitten)
    Maar toen shit de muizen vet even op you tube gekeken ofdat muizen konden zwemmen en ja
    hoor er stond een filmpje op dat ze dat konden, dus ik in bad gegooid gewassen met hondenshampoo en natuurlijk toen fohnen het is tenslotte mijn beroep, dus in mijn gezin is het ook nooit en nooit saai !!!!

    groetjes van hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Anguilla, Anguilla

Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

jaha, de foto laten we zo, zo gingen we per slot van rekening weg in 2009! Maar neemt niet weg dat we nou wel mooi met ons 5jes zijn!

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 404576

Voorgaande reizen:

08 September 2009 - 01 Juli 2015

St. Maarten

15 December 2012 - 24 December 2012

Jamaica, no problem man.

01 Juli 2011 - 09 Juli 2011

Tortola, Anegada en Virgin Gorda

26 November 2010 - 10 December 2010

San Juan , Puerto Rico

28 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Curaçao "gratis"....

09 September 2010 - 09 September 2010

Saba

01 Juni 2010 - 06 Juni 2010

CURACAO

Landen bezocht: