11-11-2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu 11-11-2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

11-11-2011

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

21 November 2011 | Nederland, Amsterdam

11-11-2011 Sint Maartendag.

Mooie datum, en de eerste keer St Maartendag als zelfstandig land.(na ja, 2e eigenlijk maar toen was alles nog niet klaar klaar, nu wel???) Je zou een gespetter verwachten toch? Viel wel weer mee, de gebruikelijke paradegedoetjes en supersaaie nietszeggende toespraken die allen te lang duurden om naar te luisteren. Maar daar had Jan geen last van want die trouwde aan de Franse kant. (heel origineel, duh). Stond allemaal wel in de krant en zowaar ook es een lijst met wat er te doen was deze dag. Veel parades dus zei ik al, voor deze keer zijn wij ook naar het Festival Village geweest, daar was ik nog nooit binnen geweest dus dat werd tijd. Het grappige is dat ik later de foto’s in de krant zag en het razend druk leek. Mooi staaltje fotofaken, dwz, er waren wel mensen, maar niet meer dan tot waar de foto’s “uitgesneden” waren, en zo wordt je dus genept door de krant (elke krant).

De eerste spreekster, MINISTER VAN EDUCATIE en cultuur Rhoda Arrindell wist al meteen de naam van de Franse kant president niet, nee dan kan je nog wel wat EDUCATIE gebruiken, tis Frantz Gumbs trouwens. Kortom, stonden ze meteen allen voor l-u-l. De speech van onze Minister president Sarah Wescot-Williams heb ik gemist want eerst moest de ene plassen en toen de ander poepen haha. Moet trouwens wel even vermelden dat het tot nu toe de meest schone toiletten van heel SXM zijn die ik tegen gekomen ben dan, applaus!

Maar rond een uur of twee, toen Suze en Jurre toch echt nog op het luchtkussen moesten en Tjeu echt wilde eten, kwam ze naar ons toe en hebben we prive even wat gebabbeld ha! Best aardig. En op de foto dus, ze is in het echt wel even wat ouder dan de ge-airbrushte- versies die we overal zien.
Toen we aankwamen waren er al deze en gene aan groepen klaar, en wij stonden net toen de VKS (Vrijwilligers Korps St Maarten) leuke losse flodder schoten gingen doen, Jurre en Suze schrokken zich lam en links en rechts huilden kinderen. Ah. Tjeu sliep vrolijk door. Verder gewandeld tot bij het podium en wie de beste pasjes deden en er het meest strak uitzagen was toch echt het brandweercorps. Bravo!
We hebben er nog “lokaal” gegeten en rommeltjes gekocht voor de kinderen, en die speelden vrolijk met de rood wit blauwe snippers. Hel bleef zo nog de hele dag doorgaan met muziek en bandjes en dansgroepjes, k zag Tanny en de boys nog (mannen van 70 +, zo schetig, heb ik ooit al eens ontmoet hier en een cd van gekocht) maar na dat gespring in de brandende zon waren die van ons wel uitgefeest.

Thuis eerst slapen en toen bbcen en dat was dan wel weer DE dag van het jaar, mm, maar der was al meer versiering overal dan toen de koningin er was. Maar nog steeds armzalig. Ach ja, als je maar leut hebt. Hadden we!

• 22 November 2011 - 05:57

Mike:

Wat voor shirt heeft Tjeerd toch aan in die laatste foto?!

• 22 November 2011 - 07:43

Carol:

heerlijk die foto's. jammer dat er geen spetterend feest van gemaakt is, de datum is m.i. nogal uniek, haha. maarja men wil het daar zo op die manier dus láát ze!.
    groeten uit Breda, Carol XXX.

• 22 November 2011 - 08:35

Tante Cornelia:

Zo'n nationale feestdag is altijd lekker. Fijn een vrije dag zonder verplichtingen. Suze en Jurre hebben genoten zo te zien.

• 23 November 2011 - 21:47

Els:

Wa'n schôn fisje zeg! En wat had mp Sarah een mooi kleedje( jurkje) aan!
    Rood wit blauw,in stijl.
    Wat is Jurre aan het veranderen in zijn gezichtje,of verbeeld ik het me?
    Gr.Els