Virgin Gorda, oftewel vette maagd. - Reisverslag uit Virgin Gorda, Britse maagdeneilanden van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu Virgin Gorda, oftewel vette maagd. - Reisverslag uit Virgin Gorda, Britse maagdeneilanden van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

Virgin Gorda, oftewel vette maagd.

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

19 Augustus 2011 | Britse maagdeneilanden, Virgin Gorda

Nee’ k heb het niet over mezelf, ben wel aardig dikker aan het worden, maar vet? Van en naar Anegada gaan niet zoveel ferries, en we konden nu alleen woensdag middag (6 Juli) mee naar Virgin Gorda, dus hop in de boot en een anderhalf uurtje varen later hadden we weer eiland in zicht.

Dit eiland was tot de sixties lekker aan het dutten, met ongeveer 600 inwoners, meeste in de hoofdstad Spanish Town. Dit ligt aan de zuidkant van het eiland, en deze kant van het eiland is ook redelijk vlak,met een ernstig eng vliegveldje.. naar het noorden toe, de andere helft zeg maar , gaat behoorlijk recht omhoog tot 414 meter, virgin Gorda Peak.

Ene Rockefeller ging een resort bouwen, het Little Dix Bay, en vanaf toen werd er in van alles en nog wat geinvesteerd. Maar hee, bij lange na geen SXM, hier nog veelal groen en unspoild!

Wij hadden een taxi geregeld, alweer achterin met de hele bubs onder afdakje. Deze meneer sjeesde behoorlijk, de wegen zijn super, maar erg bochtig en hoog/laag, dus ik had de volgende dag spierpijn vooral onder in buik, van het tegenhouden van koffers en kinderen en mezelf. Maar mooie vergezichten onderweg zeker, alleen het weer was weer niet al te best.
We moesten totaal naar de andere kant van het eiland, helemaal bovenin, en met dat we aankwamen was het half 6, bijna donker en alles zo’n beetje dicht. We moesten een trap af vanaf de taxi, soort brugje over naar onze deur, waar de sleutel inzat, want de receptie was allang slapende. Roze deur, Suze verrukt!
En wat een geweldig leuke kamer, twee grote bedden, tv koffie tafels kasten, verse bloemen, stoelen en balkon met uitzicht op Mosquito island en Prickley Pear Island, en een mooie badkamer, fijn! Dan toch maar naar beneden want wij zaten hoog tegen de berg aan met onze kamer. Daar kwam je via een wirwar van bruggetjes, trapjes, paadjes,en nog meer trapjes,allemaal in felle kleuren, heel leuk, maar niet praktisch voor ons gezin en ondergetekende, vooral terug was het puffen.

Beneden was van alles, winkels supermarktje, aanleg steigers en tjes, restaurants en een bar/eettentje buiten op het zand. Dat werd em. Taco’s en wraps gegeten en de kinderen ondertussen van de verhoging bij de bar af springen, en later elkaar er met de (blote) buik, afduwen. Jurre vond een echte Engelsman als vriend aan de bar, en maar kletsen, ook die wordt groot. Na ja, -er dan, onze kleine man.

• 19 Augustus 2011 - 19:33

Tante Cornelia:

Zou voor mij ook niets zijn. Trappetjes af is geen probleem maar trappetjes op doe ik liever niet. Daar ik begin september jarig ben, net als Suze en Tjeerd zouden de "Virgin Islands" voor mij natuurlijk wel toepasselijk zijn als vakantiebestemming.

• 22 Augustus 2011 - 18:06

Maaike: