kerstfeest op Jurre's school - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu kerstfeest op Jurre's school - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

kerstfeest op Jurre's school

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

24 December 2011 | Verenigde Staten, Philipsburg

De 16e dan, jawel, alweer een feestje, ditmaal kerst bij Jurre op school.

Daar werd van de ouders een kadootje onder de boom verwacht voor je eigen kind, eventueel iets voor de juf, en er hingen intekenlijsten op school waarop je in kon vullen wat je mee zou brengen voor het buffet.
Vorig jaar had ik pasta met gerookte zalm gemaakt, wat in no time op was, dit jaar was ik er eerder bij en heb ik het mezelf makkelijk gemaakt: een doos met pakjes drinken. Voor de kindjes alles gratis, wijn en bier a 2 dollar, oh en 5 dollar per familie voor de muziek. Muziek?

Jawel, dit jaar was het stukken beter geregeld dan vorig jaar, en , zul je altijd zien, waren wij voor het eerst eens ergens “te laat”, ja Tjeu weer die lag te drinken, haha,…beginnen ze op tijd! Wat never nooit niet voorkomt hierzo. Dus….

Tanny and the boys waren al druk aan het muziek maken en Jurre liep echt zo van, nou, waar zijn ze nou??? Ach gossie. We waren er half 5, ipv 4 uur, parkeren was een groot drama want nergens plek, dus pappa ons drietjes eerst afgegooid. Jurre zo blij zo blij en zo trots op Tjeu en zo happy met zijn autootjes en helikopter (dank je wel kerstoma Janny). Deze keer zijn we wel meteen eten gaan halen, nou ok, eerst wijn en bier tuurlijk,…want vorig jaar grepen we danig mis. Vooral de Fransen laaiden enorm op toen, en dat was nu weer zo, maar we wisten al beter haha!

The band is named after its once bandleader Nathaniel “Tanny” Davis. Tanny and the boys, ik vind ze helemaal geweldig, zag ze voor het eerst meer dan twee jaar geleden bij de RBTT bank in PHB, waar ik toen meteen hun cd kocht. Tanny zelf is 3 jaar geleden overleden, en nu is de jongste 67 en de oudste 93 meen ik, en een pilsje lusten ze nog wel! De meesten spelen al meer dan 50 jaar in dit bandje, ongelofelijk toch, ook voor onze Bea ooit. En nu dus voor onze Jurre en de rest. Ze hebben wat afgedanst de kinders allemaal, Jurre met zijn vriend Nick en vriendinnetje, jaja, nog steeds dezelfde.
Later die avond beet ze em dus dat zit wel snor haha!

Er was ook een discjockey en Tjeu stond met wagen naast een box en sliep gewoon, wat iedereen maar mal vond. Ach ja, het kind is de herrie van zijn broer en zus gewend en maakt eerder een probleem van stilte dan van lawaai. We waren er zo lang dat ook die nogmaals moest eten en daarna zijn we echt gegaan, als laatsten, tuurlijk. Wat een enorm leuk feestje was dat zeg!

Thuis nog de tas met gemaakte kerstversiering van Jurre bekijken, kadootjes uitpakken, van de kerstman van school en van teacher Joan, gelukkig hadden we voor Suze ook nog wat achter de hand en Tjeu kreeg ook iets, allemaal stralend gelukkig gaan slapen!

• 25 December 2011 - 12:27

Carol:

Hallo, lieve Jurre (en de anderen natuurlijk ook!)
    Ook bij jouw op school een geweldig feest, ziet er héél gezellig uit! en wat kan jij stralen! Iedereen kan het zien op de foto's. Ik ben blij dat we er hier op deze manier via de computer ook van kunnen genieten! Fijne vakantie nog en natuurlijk fijne feestdagen voor jouw en papa, mama, Suze en Tjeu! Dikke kus van je oom uit Breda

• 25 December 2011 - 13:45

Tante Cornelia:

Ja, met zo'n bandje moet je wel gaan dansen. Het ziet er allemaal heel gezellig uit. Zo te zien hebben jullie er allemaal van genoten.

• 01 Januari 2012 - 18:48

Khalid:

Tanny and the boys? Bedoel je niet Tanny en de Fossielen?