De reis naar bestemming… - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu De reis naar bestemming… - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

De reis naar bestemming…

Door: me

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

15 Februari 2013 | Anguilla, Anguilla

Voordat je der bent…uiteraard eerst weer Glenn, de taxichauffeur die onze kinderen elke schooldag daar heen brengt.
Vliegveld.
Alles uit en af, je vervelen, kinderen overal en nergens vandaan en af plukken, en dan het vliegtuig in, wat al een wonder was dat dat klopte gezien mijn moeizame boekingen/betalingen op de luchthaven…
Deze keer zaten we wel dicht bij elkaar.
En het weer was ok. Hmmm.. nou na nog geen kwartier werd dat anders en de hele vlucht was niets dan gerammel en gewammel, zelfs geen koffie, was te gevaarlijk, en later zelfs helemaal niks meer, zo ging het te keer. Boy oh boy, kan een mens verlangen naar een eindeloze twee daagse autorit naar Italië….

Leuk Dominicaanse republiek en Haïti over vliegen, ik zag de reuze bergen en voelde de reuze wap wappers. Aha denk je, schijterd, ja ja, is zo, maar de rest deed mee, het was niet grappig meer te noemen, en bij het landen had ik honger en meer dan zin in een borrel.

Helaas.

Binnenkomst Jamaica was echt een ramp.

Met 2 niet, maar wel met 3 kinderen, kleine dan voornamelijk. In de rij… en we zagen in de verte 14 balies/loketten/douanehokjes, noem het zo je wilt, en wel twee waren er bemand. Hoe lang kan dat duren voor zo’n klein vliegtuigje? Nou lang dus. Heeeeeeeeeeeeeeeel erg lang. Twee uur wel te verstaan waarin we verzocht werden onze kinderen in de rij te houden, die en honger en dorst hadden (voorral vanaf 6 uur ’s morgens echt op) en niet naar de wc konden… want van die anderhalf uur vliegtuig kon dat ook allemaal al niet ivm met het gerammel….. kan je je voorstellen hoe we daar stonden? bravo voor Suze en Jurre dat ze alles zo lang ophielden!

Eenmaal buiten opluchting alom, schone toiletten, iedereen heen, een supermarktje, ook meteen geplunderd, de taxichauffeur, ook online geregeld en die was er dus gewoon,leuke vent, lekker weer en onwijs aardige mensen. De kinderen nog effe rondrennen en doen want we hadden nog twee uur rijden voor de boeg…

Dat bleek helemaal geen straf, eerst van vliegveld af, dat ook op kunstmatig eiland is gebouwd (moet nog es navragen of dat Hollanders zijn geweest…) over lange weg naar buitenwijk van Kingston de hoofdstad. Fabrieken en kantoren en een gevangenis. Vroeg nog bleu, zeker niet meer in dienst? Ah, JA MAN, (spreek uit als Nederlandse, ja, man), very much alive man. Ok…..wil je niet zitten denk ik.. In Kingston worden gemiddeld 4 moorden per dag gepleegd…gezellig stadje om es te gaan shoppen cq stappen dus.
Werk zat hier voor Tjeerd….

Niet veel van de stad stad gezien, wel de “randen”, poeh, sloppenwijken tot en met, ,maar overal groen groen groen en straatafval was minder dan hier. In de verte zagen we mega hoge bergen, daar moesten we over en dan naar beneden en dan waren we in Ochos Rios, 8 rivieren…..
Vanaf Kingston was het prachtig,prachtig en mooier, velden, koeien, bomen vol vruchten, berg op, mooie uitzichten, rivieren, jungle achtige begroeiing, hele heerlijke lucht en weer naar beneden nog meer mooie uitzichten en klein stadje in zicht…..wel frappant, bijna elke 4 haarspeldbochten was er een kerk, en drie meter er naast,..jawel,..een bar.

Ochos rios blijkt een aanlegsteiger te hebben voor cruiseschepen. 1 of twee, heb er nooit meer gezien dan dat. Maar dan nog, het voelde wel gek, vooral omdat daar waar wij in het hotel zaten , de schepen zo’n beetje voor onze neus lagen, veel dichter bij dan je er op Sint Maarten r ooit bij kan komen wanneer je geen passagier bent.
Maar van het mega toerisme nooit wat gemerkt, wat niet zo gek is natuurlijk, ok Jamaica is ook een eiland, maar een echt LAND vergeleken met hier.
en oh ja, ik hoefde natuurlijk ook geen kinderen van school te halen in de spits!

• 15 Februari 2013 - 09:03

Tante Cornelia:

Als je nog niet aan vakantie toe was, was je het nu zeker. Zo te horen is het later toch nog goed gekomen.

• 19 Februari 2013 - 17:23

Miranda:

Nou weet ik meteen waarom je even van de radar was gevallen.. je had vakantie! En als je dan toch in de buurt bent verken je maar meteen het hele Caribische gebied! Hopelijk is de terugreis iets vlotter verlopen.. En ben je ook nog een beetje uitgerust, want dat is wel nodig!
    Lieve grieperige groet uit Brabant.
    Miranda

• 24 Februari 2013 - 16:31

Oma Hoenderloo .:

Dag lieverds, eindelijk jullie reisverslag dat ik thuis kan lezen. Geweldig... Ik herken sommige punten maar wij pap, en ik waren helemaal aan de andere kant van dit eiland. En daar was veel cultuur wat wij gezien hebben met een rondreis. Het is onbegrijpelijk dat ik daar geweest ben met weinig woorden Engels .... En toch veel zien. Dus ik kan me indenken hoe jullie het hebben ervaren..... En over de leuke foto's een herkende ik van enige jaren terug met een foto dat ik was met ANgeline ergens in ZAndvoort ,, en dat Alexander ook zo moe was met het pannenkoek eten .... Dat hij ook voor over buitelde met z'n hoofd op de pannenkoek dat is dus familie ..... Hardstikke leuk. Zo zie je maar weer waar je ook bent op de wereld.Je moet af en toe gewoon slapen.punt uit. .... En wat ik gelezen heb was echt mooi. Maar het weer dat doet het ook.. Je loopt daar echt te dromen een heel ander eiland als Sint Maarten.kun je niet vergelijken. Ben ik met jullie eens. En nu ik dit tik is het ZONDAG 24 febr. 2013 16.30 uur en het sneeuwt behoorlijk. Is Nederland op z'n Winters. En nu maar denken mijn Kinderen en Kleinkinderen zitten misschien wel op het b
    In

Kinderen- strand en wij in Nederland sneeuwpaadjes vegen ...trouwens ook leuk tot de andere keer dag dag. Mamma.