emergency, oma, en nog geen baby. - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu emergency, oma, en nog geen baby. - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu Pas - WaarBenJij.nu

emergency, oma, en nog geen baby.

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

06 Oktober 2011 | Anguilla, Anguilla

Zondag ochtend 2 Okt 5 uur, Suze stond alweer naast me. Niet slapen, al twee nachten niet, droge hoest en geen drankje dingetje pilletje wat ook hielp. Maar nu was ze ook nog erg erg benauwd.

Ik de huisartenspraktijk bellen, ik dacht, hoor ik wel welke dokter dienst heeft. Niks. Nog geen alarmnummer.Dan maar ziekenhuis bellen. Een huisarts had er wel dienst vanaf 11 uur, maar kom maar naar emergency room.

Auto in, s… benzine bijna op, gelukkig was er geen file nu en de pomp open en geld in mijn wallet. Kwam ik de eerste bekende tegen van hier, die uitstapte en vroeg hoe het ging etc. Zul je net zien,ik kom nooit iemand tegen, en nou om 7.15 zondagmorgen. Nu even niet sorry..

Half 8 eerste hulp, buiten stond een groepje niet zo smakelijk uitziende figuren, waarvan 1 met een dik /dicht oog. Ruzie? Geen idee, ze hadden lawaai zat. Binnen, andere bekenden, waarvan 1 helemaal niet lekker, sja, dan ga je ook niet gezellig zitten kletsen. Vader met kind binnen met gat in zijn kop. Ook wachten.

8 uur. Man en vrouw binnen, vrouw dikke buik, lange jurk, en ze stond op blote voeten aan de balie in haar..... vruchtwater…. 10 MINUTEN LANG. Ik kreeg het rambam en dacht, NO WAY ga ik hier straks zo staan als het zover is…. Suze zei:” Die mevrouw heeft een baby in de buik” “komt die nu?” Zo’n beetje wel ja…ik werd er niet vrolijk van dit zo te zien….
.
8.10 Suze mocht naar binnen, ze beantwoordde alle vragen vlot in het Engels, ze kreeg een klemmetje op der vingertje en het bleek dat ze wel heel erg weinig zuurstof in der bloed had. Ondertussen werd er een infuus aangelegd, ze huilde even toen het een frommelen werd om der adertje te zoeken, daarna niet meer. Zuurstofmasker met medicijn er in op der neus, spuitje in der hand, daar zaten we dan. Piep piep piep. Ik zat reuze ongemakkelijk op die stoel met die buik en Suze tegen me aan.
Daarna weer vragen aan Suze en weer zien wat de waardes waren. Nog niet goed genoeg. De hele reut nog een keer, ondertussen ik vragen beantwoorden en vragen stellen aan de Spaans/Engelstalige mevrouw de Dokter. Kon astma zijn? Familie? Etc. pffffffffffff.
Zijn we nog niet klaar mee met dit verhaal, helaas. Ons maar niet te sappel maken en de week even afwachten met der medicijnen. Jaja, easy for you to say.

Lijst met medicijnen om te halen mee, en waar, want niet alles is open en niet op dezelfde tijden natuurlijk op zondag. Na de tweede sessie zuurstof en prikken was het zover verbetert dat we wel naar huis mochten., 11 uur thuis. Mijn buik had het ook wel gehad.

We wisten dat oma 2 uur vertraging had vanaf NL, anders zou ze nu ongeveer aan komen, heeft zo moeten wezen dus, nu was het ipv 11, 13.00.

Tjeerd naar Maho medicijnen halen,duurde vreselijk lang, was niet alles aanwezig. Suze en Jurre naar bed ik omkleden en de auto weer in naar vliegveld.
Kwam Suzanne tegen , net terug van vakantie, en die wilde eea weten over ons en mij en er was nog meer met collega’s aan de hand waar we het even over hadden. Ze zei nog; “klm is er nog niet, want Ellen gaat naar Nl en ze had net nog ge-smst.

Ik naar vliegveld, kom dichterbij, zie een bonk blauw, wel ,--------, STAAT IE ER WEL?

Verdomme opschieten, druk, ver weg parkeren. Op vliegveld zag ik de buurbuurbuurvrouw van hier die ik pas twee weken geleden voor het eerst heb gesproken (zag er nooit iemand) en die ook een dikke buik heeft. Zij is de 15e uitgerekend, hoe bestaat het. En wie kwam ze halen, jawel, haar moeder! Haha.”

Maarten kwam door de deuren, ook al in geen eeuwigheid gezien, Kerisha kwam achter me binnen en natuurlijk wij knuffen en doen, jeemig wat een gekke momenten allemaal. (zijn onze “oude “ buren uit Dawn beach).

Alles binnen 10 minuten want toen kwam mam met kofferdrager! Die vroeg zich natuurlijk af waar de rest was? Dus de weg naar huis wel over de vlucht gehad, maar vooral over Suze, en ik moest nog langs een apotheek, laatste medicijnen halen. Nou moe, weet je nog de vorige keer dat oma kwam? Suze naar ziekenhuis ja…

Wat een bizarre zondag, waslijst aan emoties doorgewerkt dacht ik zo !

Ondertussen zijn we bijna 5 dagen verder, met Suze gaat het wel goed, al blijft ze soms erg benauwd, ze is vrolijk zat en het hoesten is goddank minder, ze slaapt weer normaal (half 6 naast mij, haha). Wel een beetje andere vakantie dan gepland maar ja. En we moeten zien hoe en wat verder met haar.

Met (O)mamma, gaat het heel goed, dus das fijn, langzaam maar zeker moet ze alles een beetje weten hier, want sja, het kan zomaar dat….

Vandaag naar de gynaecoloog, suiker was nou goed, (gister nuchter prikken en na eten en anderhalf uur weer) dus voorlopig geen ingeleide bevalling , maar ik moest me aan alle regels houden en erg op het kindje letten en bellen wanneer: hele riedel. Ok. Volgende week dinsdag weer komen, zien we weer verder.
Ben eigenlijk van plan zondag te bevallen, so leuk 9-10-11 toch? En geen file!

Op de terugweg auto ramvol lange termijn boodschappen gehaald, ik was om half 3 terug, maar dat kan nou omdat oma der is, en dat scheelt me echt enorm! En dit stond nog op de to-do list. Afgestreept. Er staat niet veel meer op…….

Suze vindt het nu lastig worden, ze vraagt elke morgen: “komt de baby nu?” “ Komt de baby vandaag?”. Sja in het boek van Zsa Zsa komt oma ook, en dan gaat pappa met mamma naar het ziekenhuis en is de baby er al. Is maar twee bladzijden verder.

Oma is hier, dus waar blijft die baby????

WE SHALL SEE!!!!! En Maaike??????

  • 07 Oktober 2011 - 02:40

    Tjeerd, Judith, Suze En Jurre En Tjeu Van De Pas:

    Trouwens, EP is Eric-Paul Els, dus niet net zoiets als TT!
    Waar moet/mag jij weer goeie cijfers voor halen MIke? Succes iig! En na de bevalling hoop ik op Sushi van iemand ipv bloemen!
    Geen korte Karin, sorry.
    En iedereen die reageert, zowiezo eens een dankjewel!!

  • 07 Oktober 2011 - 03:43

    Mike:

    Haha, dat krijg je als je ze te slim maakt Judith. Gaan ze je allemaal lastige vragen stellen.

    Wat je vroeg: ik ben hier begonnen aan mijn overbruggingsvakken zodat ik ook hier advocaat zou kunnen worden. Heb laatst in twee vakken examens gedaan (van in totaal 13, mijn geluksgetal!), maar krijg uitslag pas terug op 20 oktober.

    Over sushi gesproken, dat eet ik de laatste tijd geregeld. Salmon caviar sushi is mijn favoriet, jammie!

    Succes met de komende bevalling en hopelijk voelt Suze zich snel beter.

    Hmm, bijna weekend hier, nog 5 uur. Eventjes naar Fremantle dit weekend, denk ik. Oh, en met kerst ga ik met een goede maat, David Kennedy, van Perth naar Broome in 10 dagen. Daar ben jij toch ook geweest, Judith? Nog aanraders?

  • 07 Oktober 2011 - 06:53

    Els:

    Wat zielig voor Suze,en wat doet ze dat goed daar met dat infuus en zo.
    Akelig hoor als die kleintjes zo benauwd zijn.
    Gelukkig dat ze weer wat opgeknapt is.
    Je trefte het weer in het ZH met die bevallende vrouw.Ik hóór je denken: o, nee niet zo hé, never nooit! Jij doet dat gewoon even. Fijn dat de suiker goed is.
    Ja, wachten duurt lang Suze,voordat de baby er is,maar tot die tijd hou oma maar lekker bezig..
    En Jurre zal wel helpen.
    We wachten met smart, en kijk elke dag een paar keer op de site of ik de titel GEBOREN zie staan!
    Groetjes vanuit de herfst, Els xx

  • 07 Oktober 2011 - 07:07

    Carol:

    Ha die familie, natuurlijk is er wat als oma komt! (Welke dan ook). Want dan is er -onbewust- extra zorg en kun je dingen laten gebeuren die anders onmogelijk lijken te zijn. Maar rustig aan doen hoor, want mam is ook niet meer de jongste. En mama: wees zuinig op jezelf in die hitte daar! Groeten en veel knuffelplezier met Suze en Jurre, Carol XXX

  • 07 Oktober 2011 - 07:22

    Tante Cornelia:

    Zielig voor Suze maar zo te zien slaat ze zich er dapper doorheen. Ik hoop, dat de medicijnen goed hun werk doen en ze snel weer in orde is. Ja, als je kind niet lekker is voel je het zelf mee.
    Gelukkig was je suiker nu wel goed want een bevalling inleiden is ook niet alles.
    Ja, ik vind 9-10-11 ook wel een leuke dag om geboren te worden en nog wel op zondag.
    Toch fijn, dat je moeder er nu is. Dat brengt natuurlijk ook een beetje afleiding bij het lange wachten.
    Groetjes!

  • 07 Oktober 2011 - 11:00

    Miranda:

    Bij Maaike, Hugo en Mijntje is Mick Bas Adrianus geboren op 4 oktober om 4.28 uur en 3370 gram zwaar!
    Kus, veel sterkte voor Suze en voor jou vooral!
    Miranda

  • 07 Oktober 2011 - 11:27

    Judith N.:

    Wat spannend met Suze, maar gelukkig gaat het nu weer een stuk beter!
    Veel sterkte met de allerlaatste loodjes, en... leuk nieuws he van Maaike!

    Judith N.
    X

  • 07 Oktober 2011 - 11:54

    Wendy:

    Juudje,

    Je moeder is er! Dus.....alles komt goed!

    xxx

  • 07 Oktober 2011 - 12:05

    Wendy Kroesen:

    Al die verhalen, je maakt van alles mee, druk leventje, vervelen !! nee dat zal niet lukken bij jou, en daar zorgen de kinderen dan ook wel voor, ik wens je heel veel succes met de bevalling, wij zijn benieuwd, groetjes

  • 08 Oktober 2011 - 02:56

    Papa:

    ja idd ach ons kleine meisje.gelukkig heeft ze nu weer praatjes (genoeg).ze denkt dat de baby een broetje is, maar wil zo graag een zusje.jurre maakt t niets uit.die zal dan wel de grote stoere broer uit gaan hangen onze jongen.ze zijn af en toe om achter het stucwerk te plakken, maar gelukkig ook o zo vaak om op te eten."I lofe youuuuuuuuuuu"!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Anguilla, Anguilla

Tjeerd, Judith, Suze en Jurre en Tjeu

jaha, de foto laten we zo, zo gingen we per slot van rekening weg in 2009! Maar neemt niet weg dat we nou wel mooi met ons 5jes zijn!

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 404497

Voorgaande reizen:

08 September 2009 - 01 Juli 2015

St. Maarten

15 December 2012 - 24 December 2012

Jamaica, no problem man.

01 Juli 2011 - 09 Juli 2011

Tortola, Anegada en Virgin Gorda

26 November 2010 - 10 December 2010

San Juan , Puerto Rico

28 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Curaçao "gratis"....

09 September 2010 - 09 September 2010

Saba

01 Juni 2010 - 06 Juni 2010

CURACAO

Landen bezocht: